2 meter långa ben och 3 cm bred midja.

Förkyldningen har blivit lite nådigare och idag har jag sluppit ligga i sängen/soffan hela dan. Passade på att göra klart teckningsläxan till onsdag. Vi håller fortfarande på att öva på poser och på att få in rätt form på modellen. Modellen, som för övrigt har enormt långa ben och är spinkigare är ett spik, förvränger ens syn på människokroppen lite grann. Förra veckan fick vi in "Vanliga" människor på papper, som vi skulle rita av, och jag skrämdes lite av hur tjocka jag tyckte dem var... Jag får påminna mig själv emellanåt att min långa modell inte är verklighetstrogen. Men sjukt kul är det att rita dessa förvrängda människor!

På nästa lektion ska vi ha genomgång på fötter, skor och händer, vilket är riktigt välbehövt för min del. Tycker det är sjukt svårt att få till dessa kroppsdelar rätt. Därefter är det ansiktens som ska övas att ritas (det ser jag också fram emot att få lite hjälp med) och så småningom ska vi väl få sätta kläder på de nakna små stackarna.

De blir väldigt mycket tecknande just nu och väldigt mycket läxa inom ämnet för att vi ska få in det rätta linjedragande. På tre lektioner och läxor, har jag nog skissat ca 50 papper med modeller och fler teckningar och timmar lär det bli! Men jag ska bli grym, fy fan vad bra jag ska bli!



Kommentarer
Postat av: Line

Katti... FÖRKYLNINGEN inget d alls i det ordet :D Haha. Och jag tycker du redan är grym på att rita modeller :D

2010-09-05 @ 19:12:58
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: Michelle

jag tycker det är sött att du skriver förkylning med D.



Du är jätteduktig, det ska bli kul att se hur mycket grymmare du kommer att bli än vad du redan är.



<3

2010-09-11 @ 17:22:33
URL: http://thebrokenbirds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0