Jag har inte dött men min kallender har.

Jag lever! Bloggen har hamnat efter ett tag nu. Har haft så mycket annat att tänka på, bestämma och planera. En ny termin ligger framför mig och valet av innehåll har inte varit lätt...Var nästan helt säker på att jag inte skulle komma in på mina sökta kurser i Borås så det kom som en chock när jag fick beskedet att jag har blivit antagen. Jag hade vid det här laget planerat in en massa andra saker i vår och jag är inte riktigt bra på det där med att hantera en omplanering. Dessutom innehöll "skåne-planeringen" en modevisningsförfrågan. Så beslutet blev en komprimiss. Jag har bestämmt mig för att stanna i Skåne ett tag till trots allt. Dock kommer jag ta 2 distanskurser från Borås (Digital modeskiss samt Textil materiallära). Så utöver mina två distanskurser ska jag i vår hinna:

*Göra min första riktiga kollektion (På 5 outfits)
*Visa upp kollektionen på en modevisning i slutet av Mars
* Göra nya visitkort
* Göra en hemsida till mitt märke
* Gå mönsterkonstruktionskurs
* Gå Krokikurs
* Gå Italienskakurs
* Träna mig i form igen
* Vaccinera mig mot heptit
* Jobba på mitt gamla jobb
* Designa om bloggen
* Åka till London ett par dagar
* Göra högskoleprovet
* Sy studenklänning till Åse
* Ta övriga beställningar på studenklänningar
* Sy till Tjallamalla
* Ta igen tid med fina vänner
* Sy kläder till Tjallamalla
* Ansöka till högskolan
* Göra intagningsprovet till högskolan

Det är vad min vår kommer handla om. Eller iallafall ett litet utbud. Jag kommer spendera mycket tid med min kära symaskin och jag kan avslöja att vi planerar ett giftemål längre fram i år. Jag ska också bli bättre på att blogga. Men mycket detaljer eller bilder på kollektionen kommer inte komma upp förrän efter modevisningen, av säkerhetsskäl. Hoppas ni inte har tröttnat på mina uteblivande inlägg och att ni fortfarande vill följa min vardag!

Kärlek.
Katti


Kommentarer
Postat av: Ina

still here!

2010-01-19 @ 23:08:19
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Erik

Säg till om du behöver hjälp med bloggen eller hemsidan, jag kan nog hjälpa till lite iaf :)

2010-01-20 @ 09:15:28
URL: http://blogg.meldanya.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0