Jullov med galloperande hästar i huvudet.

Idag är jag ledig. Och jag ska försöka förbli det, inte boka upp dagen. Inser att det är ett måste efter ett par hektiska veckor. Men nu är slutarbeten inför jul inlämnade och julklapparna är färdigfixade. Och idag är jag t.o.m ledig från jobb också. Vet inte hur man gör riktigt, men ska försöka öva mig på att chilla. Städa rummet, packa paket, posta julkort är väl ändå chill?

I fredags var det julavslutning i skolan, och lärarna hade gjort den fint i salen med röda dukar, röd soffa och annat juligt. Det bjöds på champange (äkta vara!), choklad och framförallt: TEMAT till vårens slutkollektion. "The royal ascot", brittisk hästkapplöpning. Tyvärr inget jag hoppar upp i taket för, meeeen, tror det är bra med lite utmaning. Nu måste jag läsa på och göra lite research innan jag kan börja designa, eftersom jag varken vet mycket om galopperande jättar eller fina ladies... Vi fick även grupperna till ett grupparbete med temat: "kvinnomodet utan midja". Bättre grupp kunde jag inte be om, exalterad! TIll våren ska vi också hinna med en jeanskollektion, en vår/sommar eller höst/vinter kollektion, digitalisrad mönsterkonstruktion och studieresa till Paris! Mycket att se framemot under solens varma strålar. Ge mig Våååår nu!

Dags att ta tag i lite julstädning nu!
Ska försöka var alite duktigare med bloggen nu på lovet.
To be continue..

Två fina ladies under en hästkapplöpning. Dessa hattar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0