Modefotografi under 1900-talet.

Har precis kommit hem från en föreläsning om modefotografiets historia. Talaren var ingen mindre än självaste fotografen Lotta Lewenhaupt. Det var en mycket bra föreläsning och värd att gå på trots att jag var megatrött!
Tröttheten berodde nog på Band of Horses konserten igårkväll. Och åååååh vad den var bra!! Hamnar på top-5 konsertupplevelser utan tvekan!! Jag är lite kär i detta skäggiga band..

På tal om bra musik, så har jag världens bästa musikbiblotek till bordskamrat i skolan, Mattias. Vi har ganska lik musiksmak och han är väldigt bra på att tipsa musik som man vill ha. "Dagens låttips" har börjat bli tradition redan, vi berättar vilken sinnesstämning vi vill ha på låten och sedan en låtrekomendation. Känner på mig att platsen på ipodden kommer bli knapp inom snar framtid. Dagens låttips till mig idag blev "Lets live for today" med The grass roots och dagens låttips(er) från mig blev "funeral" och "for Annabelle" med Band of horses, såklart!

Imorgon väntar en skoldag med mönsterkonstruktion (klänning) och efter det blir det utgång med klassen! Ska bli kul!

Dags att sova snart, ska försöka hinna en shoppingrunda innan skolan imorgon!

/Kärlek



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0