Det är över nu

Dålig uppdatering på bloggen = mycket att göra.

De senaste veckorna har varit helt galna. Tror inte jag har haft ett sånt pressat schema sedan New York-tiden. Bollarna har bara flugit i luften och det har inte varit lätt att hålla dem uppe. En ständig kamp mot tiden. Som mest har jag samtidigt: Jobbat på jobbet, hållt på med antagningsproverna till hösten (som tog en halv evighet att färdigställa), haft inlämning på digitalt modeskisssr och gått på mönsterkonstruktionskurserna. Resultatet på detta blev lite sömn, mycket kaffe, ständig speed som i sin tur har lett till kramper i kroppen. Det har blivit lite för mkt, allt hade blivit en aning roligare om jag haft tid att pusta ut mellan uppgift. Det känns konstigt att inte känna mig stressad. Och då är det illa. Jag klarade nog precis bristningsgränsen den här gången.

Idag postade jag antagningsuppgiften till hösten och det känns överskönt! Nu släppte det mesta från mitt schema och jag kan med gott samvete sitta och blogga här utan att känna att jag borde göra annat (mer än att anmäla mig till fler kurser och plugga materiallära ;) ). Resultatet på antagningsuppgifterna av min egen bedömning är sådär. Vissa desuppgifter är jag mer nöjd med än med andra. Redan innan jag började med uppgifterna bearbetade jag i huvudet att jag inte kommer komma in till hösten. Och den processen fortsätter innanför pannbenet. Det känns hälsosammast så! Imorgon söker jag lite back up planes. Tanakr om Italien ligger fortfarande och gnager i bakhuvudet. Men planerna är svaga.

Nu de närmaste veckorna ska jag lägga in lite fritid i schemat, pusta ut och träna mellan arbetspassen! Jag ska försöka sy upp plagg av alla de där mönsterna jag har gjort på mönsterkonstruktionen coskå. Och nästa vecka blir det roadtrip med FINELINE! Till Ullareeeeeed. Inte mkt mode kanske, men flyttprylar blir det iaf och en massa kvalletid med Line, det behövs! Var ett tag sen! Jag ska också ringa och kolla om Sylvester och Olof är klara på sjukhuset så jag kan få hem (förhoppningsvis) friska och snabba symaskiner! Städa är också nått jag behöver göra då både mitt syrum och mitt privata rum ser ut som katastrofer med kassar överallt, trådar och tygbitar, pappersrester, kläder och skor, allt i en enda röra!

Vi får väl se hur långt jag hinner i mina nya planer innan det klumpar ihop sig på schemat igen. Har gjort reklam för mitt märke idag där jag erbjuder mig att sy upp studentklänningar för avgångseleverna detta året. Och snart är det dags för inlämning på materiallärakursen och sen väntar tentan runt hörnet. Har fått ganska mkt arbetsdagar på jobbet framöver också. Men jag klagar inte! Dagarna är till för att fyllas! :)

Det var allt för denna gången. Slänger kanske in nått inlägg om städningen och annat spännande i veckan ;) Imorgon väntar en arbetsdag först!

 

Ha det bra!
Peace out

 

Just det! Bilder från visningen kommer snart. Väntar fortfarande på fotografens bilder..Får jag inte dem inom en vecka så kommer mina egna upp här!


Duktiga Elin på vårvisningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0