A cup of peppermint tea, fruit mix and chocolate chunk. Me like.

Så då var den första veckostarten igång här i New York. Tänkte köra en vanlig traditionell dagens tisdag så här kommer min dag:

08.45 ringde alarmet på väckaren och jag upptäckte att det var kallt som en frysbox på rummet. Ganska bra upptäckt eftersom de fick mig ur sängen ganska snabbt. Jag hoppade in i duschen (som jag äntligen vet hur den fungerar), skruvade på varmen och fick vatten i näsan. Jag klev ur duschen, valde dagens outfit (rutig grungig flanell skjorta och mörka jeans), satte på kaffe och fixade övrig frukost. Samtidigt blippade mobilen till av ett sms från Nova som berättade att vi tyvärr måste ställa in dagens planerade fika för hon hade blivit sjuk igen. Detta innebar lite mer morgontid för mig och för en gångs skulle behövde jag inte stressa ner till Bedford Av.

Idag fick arkivet vila från mig och jag infann mig istället i butiken med Petra, en riktigt härlig tjej! Vi pratade om allt och ingenting. Hon har en sån härlig karisma och man blir glad av hennes sällskap. Under snackandet ångstrykte vi plagg från arkivet som skulle ut i affären. Lite knappar och annat fix ändrades på vissa plagg. Frammåt eftermiddagen kom en lite äldre man (läs pensionär), bekant till Malin, in i butiken för att prata lite. Jag hälsade på honom och sa att jag var från Sverige. "You don't look swedish!". Undrar hur många gånger jag kommer få höra det under denna vistelsen..

Dock verkade det inte var någon större "katastrof" att jag inte ser svensk ut, för när jag gick runt i mitt kvarter ikväll gick det förbi en kille som sa: "What's up, gorgeous?". Jag blev helt paff. Hur ofta händer det i Sverige liksom?

Som sagt, tog en rundtur i Brooklyn ikväll för att se vad jag har omkring mig. Hann med en minimal del av B. på ca 1½ timmar. Ni anar inte hur stort det är här. Jag hittade iallafall ett italienskt glassfik i närheten. Det ska besökas inom kort. Blir nog inte några problem att få med någon av mina "roomies" dit! Imorgon kommer dessutom min fjärde lägenhetskompis hem. Har inte träffat henne än, så vi ska ta en lunch och "just beeing girls" som hon sa. Verkar vara en trevlig prick!

Klockan är just nu 21.45 här och jag har lägenheten för mig själv ett tag tid. Nu ska jag mysa med lite program på svenska webben (läs idol, hollywood fruar, True Blood och ensam mamma söker). Tilltugg har jag redan fixat; Te, choklad/pecannöts kakor och en skål fruktsallad. Mums!

Funderar på att börja skriva på engelska på bloggen också, för att få upp språket fortare..Är det OK för er? Det kommer antagligen bli en del grammatik och stavfel, i början åtminstone.

Måste också bara säga att ni anar inte hur mycket det värmer att höra att ni saknar mig redan efter 4 dagar iväg från Sverige. Då är jag inte ensam om det. Älskar er!

mums!

Kommentarer
Postat av: Michelle

HAHA din lilla turk!



In english please!



<3

2009-09-30 @ 12:08:32
URL: http://thebrokenbirds.blogg.se/
Postat av: Line

Naw, du verkar ha det bra! Gör mig glad :D Även om jag längtar efter pyjamaspartyt vi ska ha när du kommer hem! Puss på dig din söta nöt <2

2009-09-30 @ 18:07:15
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: Vojjan

gaah! sluta få mig så svartsjuk! Killar i Sverige säger inte "What's up gorgeous?" till tjejer för vi pratar dels svenska och vi är för mesiga! Men det verkade funka på dig så nu får Lund fan ta mig se upp på kvällarna! Vojjan åker in till stan för att ragga killar på amerikanskt vis! hahahaha

2009-10-01 @ 01:27:43
Postat av: Trullan

Ooo jag vet hur skönt det kan vara att höra att någon saknar en..

I mean O know how nice it is to know your missed.. And DO I MISS YOU?!! WELL HELL YES!!! NEVER EVER GO WITH OUT ME AGIAN!! Next time you are going to the states take med with you :D

(o it is okay by me that you write in english :P "you go girl"..)

2009-10-01 @ 11:31:00
Postat av: Ina

Alltså fy vad kul med "What's up, gorgeous?" :D Det händer ALDRIG i Sverige liksom. Alltså, jag vill komma och hälsa på...typ nu!? Gå på det italienska glassfiket med dig? :D <3

2009-10-01 @ 16:10:33
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: katti

Hihi. Ja, ni är alla välkomna att hälsa på! FOO SURE :D. Annars; pyamasparty o mys när jag kommer hem. Se till att ha lussekatterna och pepparkakorna redo bara!

2009-10-04 @ 07:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0