Söndagsmiddag

Häpp! Bara för man råkar sitta i New York betyder det inte att söndagsmiddagar med köttbit är utrotade. Idag hittat jag på ett litet eget recept. Igen...Det var dock svårt att välja ingridienser eftersom kylskåpet var fullt efter dagens matinhandling med sambon.

Kött med Klyftpotatis och svampröra
Du behöver:
* Köttbit
* Potatis
* Persika
* Äpple
* Färska championer
* Honung
* Olivolja
* Diverse kryddor som ser kul ut

Koka potatisen i ca 5 minuter så det blir nästan genomkokt. Dela varje potatis i 4 klyftor. Lägg klyftorna i en ugnsfast form. Häll over lite olivolja och krydda.

Stek köttet med diverse kryddor

Stek frukten tillsammans med svampen. Ringla på lite honung och kryddor. Det är färdigt när frukten är nästan mosig.

Såsen gjorde jag av lite creme fraice som jag kokade upp tillsammans med vitlökssallads dressing (Det går ju inte att hitta vanlig hederlig pulversås här ju!!!). Dock blev min sås minst lika god!

Lägg upp allt tillsammans och hugg i! Smaklig måltid!

OBS! Middagen tog ca 40 minuter att göra...ingen bra måltid om man har bråttom. Men den är värd koktiden!
skip

Kommentarer
Postat av: Felicia

ser jättegott ut!! Du är finurlig du. <3

2009-10-19 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0