När jag blir stor ska jag uppfinna GPS för mataffärer.

Storyn om mataffären kommer nu..

Klockan var 19.00, jobbet var slut och jag bestämde mig för att storhandla mat så jag kan laga mat "hemma" framöver. Mataffären som jag handlade i sist var stängd (konstigt nog. De flesta affärer stänger 21.30 här) så jag begav mig för att hitta en ny. Jag hittade en väldigt snabbt på Bedford och tänkte inte på att jag skulle gå hem med alla kassar.

Så ekonomiska Katti samlar på sig Storförpackning ris, mjölk, kyckling, köttfärs, yoggi, glass (...), 4 liter vatten osv. Jag ska tillägga att detta tog närmare en timme i en ganska liten mataffär. Man hittar ju ingenting! Och sen ska man bestämma vilket märke av varje sak man ska köpa, vilket som är mest ekonomiskt osv.

Väl ute ur butiken tappar jag det lilla lokalsinnet som var kvar. Jag går fram till en kille och säger: "Hi, do you know were I am. I'm lost". Han hjälpte mig att förklara vägen hem och jag kände snart igen mig igen.

Det var en 15 minuters lång gångväg hem, med kassar som kändes som ton. När jag väl kom inom dörren var jag genomsvettig och anfådd.

Slutsats: Sluta gå på gym och lägg pengarna på tung mat.



Kommentarer
Postat av: Ina

Hahaha! :D

2009-10-06 @ 14:05:12
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: chickenmamma

Nu vet du varför jag inte behöver gå på friskis och svettis.

2009-10-06 @ 19:01:26
Postat av: Psycho Dad

Det finns ett enkelt sätt att hitta hem i rutverksstäder som New York;



Varje gång du svänger till höger så gör du ett märke i höger sko, Varje gång du skall till vänster, ett märke i vänster sko. När du sen skall hem, bara byter du plats på skorna och räknar strecken.

2009-10-06 @ 19:04:17
Postat av: katti

Waooo, så stora fötter har jag inte..

2009-10-07 @ 03:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0