Första riktiga shoppingen.

Ja, Det är sant. Har inte KÖPT mer än två riktiga klädesplagg sen jag kom hit trots att jag är i affärer varje vecka...Dock har jag smygfuskat och fått en del kläder och köpt en del accesoarer. Så när jag tidigare idag såg att tvätthögen hade växt på nått mystiskt sätt och att kallendern visade utgång till helgen, kom jag fram tid att nu är det minsann dags att släppa lite på pengarna.

Efter jobbet (17.00) tog jag tunnelbanan in till Union Square för att besöka New Yorks största forever 21 (den affären har blivit en favorit, sjukt bra priser och man hittar alltid något). 2,5 timme senare hade jag hunnit gå genom hela sortimentet på de två våningarna, ut och in ur provrummet 4 ggr och slutligen bestämmt mina köp. Utmattad gick jag ut ur affären med en stor påse innehållande: ett par grå jeans, en biker-väst. en spetklänning, en oversizad stickad tröja samt ett halsband. Budgeten? 650 kronor! Vem har sagt att storstäder behöver vara dyra?! Gäller att hitta rätt shoppingställe bara. Men faktum att kläderna här ligger på samma priser som i Skåne, vanligtvis. Dock är märkeskläder BILLIGARE här. Det gäller även Converse all star <3

Bilder på kläderna kommer senare, om jag lyckas väcka liv i min kamera som strejkar igen. Hoppas den har ett till extraliv...



Ännu en stadsbild i efterfråga av Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0