Fashion district

Hundratals kvadratmeter tygrullar, mängder affärer, blixtlås, knappar, detaljer......FASHION DISTRICT.

I förregår var det dags att besöka ett nytt område av Manhattan (det tar aldrig slut!). Fashion district på 9 Av var det som gällde efter lite shopping på Macys några kvarter bort. Så klockan 13.30 mötte jag upp Jules, en tjej från SMOD (designskola). Hon var ute för att leta inspiration till hennes slutkollektion så jag passade på att hänga med för att diskutera designskolor och designprocesser.

Vi promenerade gata upp och gata ner, tygaffär in, tillbehörsaffärer ut. Det fanns så mycket så det blev nästan svårt att ta in, väldigt överväldigande! Det fanns affärer som bara sålde blixtlås, i alla dess former. En annan butik koncentrerade sig på knappar och nitar. Tygaffärerna fanns också i uppdelningar: Vissa sålde bara stretchtyger, andra inte. Helt sjukt vad mycket här finns! Hittade ett jättefint turkostmönstrat sammetstyg som jag är lite sugen på..Måste kolla upp lite mått först bara. Vad är en yard i meter?

Gick också förbi Parsons (Designskolan där projekt runway spelas in) och gick på "Fashion Walk of Fame" med alla stora designers genom tiderna!

Imorgon ska jag och Helena (en designer jag är hos nu) åka in och skaffa tygprover till vårt kommande projekt som går ut på att designa två kostymer till två artister som ska uppträda på "Art festival" i November. Sjukt taggad! Nu börjar det likna nånting!

XOXO
Katti






Kommentarer
Postat av: Ina

Himmelriket för dig skulle jag tro :D

2009-10-08 @ 18:59:00
URL: http://meraina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0