New Jersey!

Här kommer storyn om mina dagar i New Jersey

Söndag/Måndag

Efter en dag med städning, Sverigeprat och tvätt begav jag mig på eftermiddagen in till Time Square där jag mötte upp Anna som hade varit och tränat Lucia i Svenska Kööörkan. Vi satte oss på tåget på Penn-station, 33th,  och begav oss till hem till henne, nästa stat:  New Jersey! 2 timmar senare befann vi oss i ”hennes hus” där hon är au pair. Klockan var ganska sent när vi anlände så vi förberedde lite nattamaud och gick ner till hennes lya i källaren. Efter lite gött snack och mat (och B&J-glass!) i magen var det dags att sova.

Måndagen började klockan halv 8 (!!) då jag följde med henne när hon skjutsade barnen till skolan. Efter rundturen åkte vi hem igen för att sova ett par timmar till. Klockan 12 kom Svenja (en tysk au pair) över för att äta frukost tillsammans med oss.  Efter brödsmulorna var ihopsopade var det dags att ge sig ut på en liten roadtrip på väg 22! Eftersom vi hade sovit så länge hann vi bara med ett stopp innan det var dags att hämta lillkillen på skolan igen. Vi stannade till vid en tygaffär där en lite gardintoffs till Annas väska inhandlades. Denna affär hade också världens största gardintoffsar, ångrar att jag inte tog ett foto på dem. Gigantiska var dem iaf, och priset låg på 500 kr per toffs!  Ungen hämtas sen upp som sagt och sen är det dags för tandläkartid för hans del. Jag och Anna satt och väntade utanför medans de pillade på hans tänder. Jag var väldigt rebellisk och tuggade kolor för fulla muggar under tiden. En timme senare var ungen klar (har glömt hans namn) och lämnades av hemma medan jag och Anna begav oss ut på en speedad filmhyrning och matinhandling. Kvällens planer var att se den andra filmen, New Moon, i Twilight –serien, på bio. Eftersom Anna lyckats undgå att se ettan var det den vi hyrde efter matkassarna hade satts i bilen. Vi körde hem, Jag började med maten och Anna skjutsade det andra barnet till gymnastikträning. Matplanen var att göra thai-gryta med kokosnötsmjölk, men vi glömde att handla det sistnämnda… Eftersom närbutiken inte hade denna jäkla konservburk fick vi improvisera med den redan påbörjade maten. Kokosmjölken blev nu istället grädde. Funkade bra det med och hela familjen åt med god aptit. Teamwork!

Efter maten började vi se Twilight, men hann inte genom hela innan det var dags att hämta upp Svenja och köra till bion för att se andra filmen. Filmen var lika bra som förväntat och som vanligt var det ju jag som snörvlade högst och mest i hela salongen, men jag såg nog att Anna också fällde en och annan tår, hehe. Efter filmen var det dags att ta sig hem till B-town igen. Anna skjutsade mig till stationen och vi bestämmde att hon och Svenja ska försöka ta sig hit till mig en helg innan jag sticker hem, för att svänga våra lurviga på manhattans dansgolv! Shopping på New Jerseys Outletbutiker ska också försöka hinnas med! Den gången ska jag komma ihåg att ta mer foto på New Jersey och husområden där, som ser helt olikt ut gemfört med New Yorks. New York består av höghus, lägenhet och ytterliggare höga byggnader. New Jersey ser mer ut som husen i amerikanska filmer, ni vet dem där som barnen brukar gå ”Bus eller godis” till, en fin trappa upp till dörren till huset, som i sig är ganska flott. Tar bilder nästa gång som sagt!

01.00 var jag hemma i min lägenhet igen. En bagel med mjukost avnjöts med en kopp te framför lite serier på datorn. Sen var det god natten!

Klickade av en snabb bild precis när vi hade anlänt till Annas hus, ifall

jag skulle glömma att fota senare. Ibland känner jag mig själv väldigt väl..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0