Effektiv ekorre

Hej!
Idag var jag hemma. Tyckte inte det var lönt att gå på vår enda lektion där vi ändå skulle arbeta själva största del av timmen. Slashas där, men desto mer effektiv hemma.

Dagen började med att jag gick upp klockan 9 (jobbigt). Jag åt frukost och sen började jag städa syrummet som inte såg allt för najs ut efter både balklänningen och studentklänningen (båda är nästan klara nu, finputs kvar bara!). Städade bordet, plockade upp nålar, kopierade ut de nya mönsteröversikterna till mönsterpärmen, damsugade, dammtorkade, sorterade mönster. Detta tog ca 3 timmar och blev ganska drygt i slutändan. Men hittade lite överraskningar på vägen! B.la Mormors gamla mönsterkonstruktions-anteckningar!

I pauserna mellan städandet pluggade jag (hmm, städandet var nog mer paus är plugget). Biologi och Matte som stod på listan idag. Hann med vad jag skulle iaf.

Hann också ta en inlinesrunda med vovven i eftermiddags. Vi åkte upp till blomsteraffären och beställde små röda roser till min håruppsättning inför balen. Nu kan jag pricka av det med.

Ikväll har jag pluggat lite till och varit ute och sprungit en runda. Får creda mig själv lite på tiden. Bättre än vad jag förväntade mig!

Detta inlägget blev lite terapi för mig :P. Är en sån person som tycker att jag alltid hinner för lite på en dag. Idag borde jag vara nöjd. Just det! Men tiden är en fiende den närmsta veckan, så mycket som ska in i skolan och prov. dessutom skulle mitt eget rum behöva en rejäl omgång. Jag måste hinna baka till Dannes födelsedag (bussresan ner till prag ^^)! Men jag ska övervinna min fiende, den envisa klockan!

Ha det bra alla där ute och sov gott! <3
//Katti


Kommentarer
Postat av: Vojjan

YES! baka muffins till mig! :D

men det kan du väll göra efter du slutat på onsdagen? börja packa imorgon så har du kanske lite tid över?

2009-05-11 @ 23:05:11
Postat av: Line

DUKTIG Katti :D

2009-05-12 @ 10:15:05
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0