Design

Go' kväll!
Sitter och trixar med bloggens design just nu. Känndes som att den behövdes göras lite ljusare nu när det börjar bli vår. Men vet som vanligt inte hur jag vill att den ska se ut, så provar lite olika. Låter den vara så här ett tag nu, tills jag kommer på något bättre. På tal om bloggen.. Kom att tänka på att jag har ingen aning om vad ni tycker är kul att läsa här om. Vad ska jag skriva mer om och vad ska jag minska på? Jag är kanske inte den som är känd  för att göra som alla andra säger, men här kan jag tänka mig att göra ett undantag ;). Obs! De gamla bilderna på bloggen kan se lite konstiga ut, eftersom de var anpassade till den svarta bakgrunden..

På tal om ingenting, jag har hittat en ny favoritglass! " Rocky road" heter den. Chokladglass med marshmellows och pecanötter i, smaskens! Säljs som paketglass och förpackningen är dessutom väldigt fin (ja, man blir skadad av att ha så många designämnen i skolan). Köp den!

På tal om designämnen. Nu har vi fått besked om att börja på slutuppgiften i webdesignen och alltså skippa ännu ett pågående projekt. Gillar inte att vi elever ska behöva lida för att vi har olika vikarier hela tiden. Att vi dessutom inte har haft någon utbildad vikarie leder också till att vi inte kommer kunna genomför slutprojekt bra. Slutprojektet är att bygga upp en hemsida med ett syfte. Hemsidans innehåll (bild + text) får inte vara kopierad från någon och måste alltså redigeras. Det är väl inte där det stora problemet ligger. Oroar mig mer för hur det ska gå med allakodning...Tur att man har datanördar till pappa och bror och söta kompisar som kan hjälpa till om det krisar(känn ingen press!). Har ialla fall klart för mig vad min hemsida ska handla om. Tänkte göra en hemsida till enbart mitt klädmärke (bloggen har blivit ganska utflummad och bred vid det här laget). På hemsidan ska man kunna beställa kläderna.

I mitt andra datoriserade designämne, "digitalt skapande", har vi också fått en ny uppgift. Vi ska göra en dvd-meny med hjälp av director och photoshop. Jag har valt att göra en meny till Bumbibjörnana! Ska bli riktigt kul!

Jag vet att jag har varit lite dålig på att sy på balklänningen på sistone. Huvudanledningen är faktiskt den eviga tidsbristen men kan nog inte bara skylla på den. Drar mig lite för att sy på den, är på fodert nu, det vill säga den tråkiga delen. Därför är beställningsjobb bättre än att sy till sig själv. På beställningar har man en tidslimit man måste hålla och därför kan man inte sacka efter på de mindre roliga delarna. Missuppfatta mig nu inte, jag älskar att sy! Snart är det dags att leta skor till klänningen eftersom fållningen närmar sig och då måste jag ha klackhöjden. TIll helgen ska jag fortsätta på klänningen!

Fick brochyren från "London fashion college" som jag beställde för nån vecka sen! Ska kolla upp vad de har för kurser och priser. Skadar inte att kolla även om jag lär behöva vara miljonär för att klara av att både plugg och leva i London!

Det blev ett längre inlägg idag, om allt möjligt känns det som. Nu är ni uppdaterade om mina designsidor i livet iallalfall! Ha en bra kväll!
//Katti

Kommentarer
Postat av: Erik

En enda sak, snälla skriv inte i kursiv stil^^

Blir så jobbigt för ögonen att läsa när man ska läsa så långa bloggposter som du skriver

2009-03-17 @ 22:25:03
URL: http://blogg.meldanya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0