Balklänning Season 2, Episode 7

Go'kväll!
Den här helgen har jag ägnat mest åt PA och Balklänningen. Pa är inskickat och balklänningen är lite mer utvecklad!
Det jag har gjort på balklänningen igår och idag är att sy fast underfodert, sy kanaler på mellanfodert och satt i skenor. Jag har också nålat på mellanfodert och provat klänningen igen för att upptäcka att jag underskattade mina höfter... Klänningen blev lite för tight med alla foder. Eller ja, den satt väldigt precis, så jag hade ju inte kunnat äta, och med tanke på att jag betalar 700 kr för b.la mat vill jag kunna trycka i mig lite ;). Så jag har lagt ut klänningen vid höfterna 1 cm totalt så nu sitter klänningen som skuret! :D. Nästa gång jag syr på klänningen, blir det till att sy fast mellanfodert och sy rosetten. Sen är det nästan bara finputs och upplägg kvar om allt flyter på som det ska! Till upplägget behöver jag dock ha mina balskor som jag inte har än... Blir en runda i Malmö snart antar jag. Funderar på att sy ett par röda spetshandskar till balen också (av tyget i mitten på bilden nedanför). Nästa projekt är Studentklänningen!

Nu kallar duschen.
Imorgon är det måndag och skola igen. Veckorna går fort nu!
Ha en mysig kväll!<3
//Katti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0