Work class hero

Nu är det slut, mitt sommarlov. I ca 8 veckor ska jag jobba innan höstens äventyr väntar! Känns bra att ha ett jobb just nu, i höst kommer det bli tajt med pengar. Det blir till att spara en del av sommarens inkomster helt enkelt. En del kommer dock gå till en Laptop i slutet av sommaren. Funderar på att köpa en Acer Extensa. Får se vilken det blir när det närmar sig.

Min vill-ha-lista innehåller allmänt ganska många tekniska prylar just nu. Högst upp står förrutom Laptopen, en binär klocka. Hur grymt nörd-coolt är inte det?!   (ja, jag läste natur på gymnasiet). Märket Tokyo Flash har hur många coola klockor som helst. Älskar att designen på de flesta modellerna för tankarna till science fiction. Alla systemet är dock inte binära, vissa använder man andra knep för att läsa av klockslaget. 

Under Binär-klockan på önskelistan, står en ritbräda till datorn. Min bror lånade hem en Wacom Bamboo A6 från jobbet här om månaden. Jag saknar den. Den funkade bra enligt mig men han krävde lite mer av den. Jag vill mest ha den till att leka i photoshop, göra digitala modeskisser.

Jag måste dock prioritera pengarna i plånkan lite nu. Det kostar att flytta hemifrån. En binär klocka är kanske inte det viktigaste då. Inte heller ritbrädan. Men kul hade det varit! Framtiden, framtiden..








Klockor, Tokyo Flash


Kommentarer
Postat av: Line

Galet häftiga :o

2009-06-21 @ 18:35:36
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hej,

Vad roligt att du sökt till Borås och Textilhögskolan. Tror säkert att du kommer att trivas väldigt bra. Det är en liten skola (institution) men med en stark gemenskap. Med duktiga lärare känner man allt som oftast att man får ut mesta möjliga av sin tid. Vet att just det program du sökt har väldigt gott rykte om sig ;) Har själv haft tankar på att byta men stannar nog kvar där jag är i alla fall.

Innan jag började på THS hade jag arbetat under tre år, både i Sverige och utomlands. På gymnasiet läste jag samhäll-ekonomi så någon textil grund hade jag inte mer än ett brinnande intresse.

Hör gärna av dig om du har fler frågor eller om du vill ha fikasällskap i höst ;)

Kram

2009-06-21 @ 18:58:25
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: katti

Eller hur, Line!

Tack för svaret ellinor :D. Fikasällskap hade inte varit fel! =)

2009-06-21 @ 19:08:46
URL: http://stilikt.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Godmorgon i stugan ^^ Vad ska du hitta på idag ? :*

2009-06-22 @ 05:22:56
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Randy

Vad coola dom var =)

2009-06-22 @ 14:56:57
URL: http://randys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0