Student

Nu sitter man här som en nybakad student. Nu är jag inte elev längre som rektorn sa till oss. Jag är student.
Student 2009!

Den stora dagen började med en traditionell champange-frukost i stadsparken med dricka, vänner och jordgubbar. Till detta serverades underhållning i form av en ostyrig visselpipsorkester, kompat med gastutor.
Nästa måltid var lunchen med lärarna där det bjöd på kyckling spett, potatis och sås. Till efterrätt serverades cheese cake. Mycket gott!

Så småningom var det dags för den beröma utsparken. Och nu har JAG också sprungit ner för den där stentrappan blåsande i visselpipan som en galning! De sekunderna var underbara!

Efter en runda på lastbilsflaket i ösregn var jag hemma. Innanför dörren väntade släkt, vänner, familj och hunden (på första parkett såklart!). Jag blev välkommnad av ett mini-tal av en av mina fastrars man. Till talet hörde en stor röd resväska! precis vad jag hade önskat mig. Tack!
Under kvällen inkasserades det fler presenter, allt från smycken och rosa diskhandskar till GPS och kaffekoppar.
Även kärlek utdelades och mottogs under kvällen, fina finaste Åse hade skrivit ett tal till mig som hon höll inför hela släkten. Det värmde i hjärtat, tack! Nu har alltså alla sett mig gråta!

När kvällen närmade sig sitt slut var det dags att dra till efterfesten och natten spenderades dansades på ett rökfyllt dansgolv. Resultatet blev en glad student med smärtande fötter.

Så här dagen efter har jag mest slappat. Välbehövligt! Ikväll har jag dock varit på det igen, Min barndomskompis tog studenten idag! Grattis Victor!

Imorgon är det jobb som gäller, 10.00-20.00, så det är dags att dra sig till sängen nu!

Grattis till alla studenter där ute!
//Katti

Kommentarer
Postat av: Ina

AHHHH; VI HAR TAGIT STUDENTEN! :D

2009-06-11 @ 14:05:59
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Trullan

Vad bra att du gillade mitt tal! Så mycket jag ville säga till dig på din dag, på din student. Så glad att jag åkte i väg så jag kunde vara där hos dig hela kvällen o försöka ge dig en så bra student som möjligt!!



Dansa på efterfesten var skoj :D Oo så duktig du var :D



Men nu återstår det bara för mig att säga i detta långa inlägg till dig:



FÖR DU HAR TAGIT STUDENTEN! FÖR DU HAR TAGIT STUDENTEN! FÖR DU HAR TAGIT STUDENTEN! FY FAN VAD DU ÄR BRA!!



LÖV <3

2009-06-11 @ 15:37:45
Postat av: Erik

Suck, det ösregnade inte Katti^^

Det duggade lite smått, tack vare att vi körde och det blåste samtidigt så kändes det som att det regnade mer än det gjorde :P

2009-06-11 @ 17:22:10
URL: http://blogg.meldanya.se
Postat av: katti

åhh, tack Erik, för att du förklarar fysikens lagar för mig eller nått ;)

2009-06-13 @ 17:57:56
URL: http://stilikt.blogg.se/
Postat av: katti

iiih, tack åsen :)!

2009-06-13 @ 17:58:34
URL: http://stilikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0