Mini trip

Färdigjobbad för dagen! Nu kommer historien om min lilla resa i tisdag, för er som är intresserade.

Tisdag Gekås
Strax efter 07.00 var det dags för avresa. Bilen packades med en styck Felicia, fika med kaffetermos, Ipod laddad med peppig musik samt en styck förvirrad GPS. Motorn startades och likaså vår resa mot Gekås i Ullared. GPSen lyckades dra ut oss på lite fel väg, tydligen finns det två "Danska vägen" i Ullared (Vem döper två vägar till samma namn i samma stad?!). Vi planerade snabbt om resvägen och snart var vi framme på rätt dansk väg. Energimätaren toppades med hjälp av kakor, kaffe och pepp innan vi tog det stora klivet in i det stora varuhuset. Under fem timmar fyndade vi allt från Limefärgade Badlakan, vinterkapp, svarta höga krukor till märkes färgpennor och Scrapbooking tillbehör. Bästa fyndet blev ett par Koss-hörlurar för 39 kr! Ofattbart.

Tisdag Spa
Utmattade med ömma fötter var det nu dags att ta sig till spat vi hade bokade tid hos några veckor innan. Den här gången sammarbetade GPSen (tur var det, vårt mål låg mitt ute i ingenstans, täckt av skog). I fyra timmar var vi på spaet. Under denna tid fick vi genomgå en detoxbehandling (rensande infraröd behandligen), ligga på spikmatta, få zonterapi, göra ett vitamin och mineraltest samt äta en vegetarisk lunch. Mellan behandligarna fick man koppla av i överbekväma liggstolar framför en helgglasad vägg med utsikt över skogen. Rekomenderar starkt att boka tid på ett spa efter en shoppingrunda! Välbehövligt!

Onsdag Halmstad
Efter spaet var vi lite föör avslappnade för att sätta oss i en bil och köra i 1½ timme så vi bestämmde oss för att leta upp ett vandrarhem. Vi hade tur och hittade ett ledigt rum i Halmstad nere vid vattnet. När vi körde in i Halmstad spelades Gyllene tider högt på podden, ganska komiskt eftersom det inte var ett medvetet låtval (Per gessle är från Halmstad). Vi lastade in alla våra påsar på rummet och kilade sedan ner till glasskiosken vid havet och köpte en stor glass till kvällsmat (vi funderar på att komma på en ny god diet och bli rika på idén). Sedan träffade vi några trevliga, dock lite fulla hallänningar. En slöddrande hallänning är inte lätt att förstå men de var trevliga iallfall. Så småningom närmade det sig läggdags men inte sovdags. Så det blev lite pratande innan vi (läs Felicia) slocknade.  Dagen därpå, onsdagen, spenderades i Halmstad City. Deras butiksupplägg var helt olikt skånes. Alla affärerna hade jättelokaler, oftast med både källare och bottenplan. Vero Modas butik i Halmstad är den största jag har sett! Vi hittade även lite små udda butiker, som t.ex en scrapbookingbutik med massa fina papper. Blev två ark därifrån. Efter en lunch på gå-gatan var det dags att köra hem till skåne igen. Väl hemma, eftert en dusch däckade jag.

Nu är min minisemester på två dagar slut och jag är tillbaka på jobbet igen. Nu dröjer det ett tag till jag är ledig igen. Tur att jag trivs så pass bra på jobbet som jag gör. Ikväll ska jag fixa en klänning till en kollega. Ska sy in en klänning som hon har köpt, samt lägga upp den.

Ursäkta det långa inlägget, vet själv hur jobbigt det kan vara och läsa flera meter text, hoppas ni orkade!
Ha en mysig kväll!


Gekås


Spa i Hölseböke



Vackra Halmstad


Kommentarer
Postat av: Ina

MYYYS! Måste med nästa gång. Spa liksom!

2009-07-31 @ 01:59:15
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Ina

Du, det tycker jag låter som en förträfflig idé :D

2009-07-31 @ 12:58:51
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Pimmi ♥

Hej!

Vilken rolig bakgrund du har =)

2009-08-01 @ 16:16:14
URL: http://pimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0