Låt en designer operera dig.

Go kväll (natt?)
Idag har jag varit ledig och laddat upp inför min kommande långa arbetsperiod, arbetstiderna accelererar.
Stor del av dagen spenderades i sängen, eftersom jag inte orkade gå upp idag, det var skönt att kunna snooza en låång stund.

Väl uppe från sängen blev det en sväng till shoppingcentert där en present till Felicia inhandlades (Massa fina pärlor till hennes smyckemakeri). Därefter gick bilen vidare till födelsedagsgrisen som blev glatt överrraskad av besök! Det blev presentöppning och tittandes på gamla bilder och studentbilder. Mysigt!

Några timmar senare fortsatte bilen till Åse. Becci (hennes kompis från USA) anlände i morse så det blev konversationer på engelska resten av eftermiddagen. Bra övning! Språket flöt på någorlunda. Vi förstod varandra iallafall, det är huvudsaken! Verkar vara en trevlig prick den där Becci. Välkommen till Sverige!

Intagningspoängen till högskolorna släpptes idag. Till kursen jag sökte var lägsta intagning 19,5! Du behöver alltså 19,5 i intagningspoäng för att bli designer medan du bara behöver ha 18,3 poäng för att bli sjuksköterska! Sverige är sjukt ibland. Kan nog sudda bort mitt sista hopp om att komma in som reserv.

Ikväll kollade jag på Blueberrys, företaget som jag kanske ska resa till England med, hemsida igen. Upptäckte att de även sammarbetar med vissa engelska skolor, bland annat west London Collage som har en intruducerande modekurs på 9 månader. Lite sugen på den. Pengarna är dock ett problem. Det är dyrt att plugga utomlands. Någon som har sissodär 50 lakan över? Har iallafall mejlat Blueberry för att se om det finns platser kvar till hösten. Annars kan jag spara lite hjärnkapacitet från det.

Nu är det dags att sova. Jobbet väntar imorgon. Hoppas vi får in lite nya höstkläder! Alltid kul att packa upp nytt!
Sov gott!
//Katti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0