Baka!

Just nu sitter jag och tittar på "unga mödrar" på kanal 5. Skönt att vila fötterna efter en lång arbetsdag. På fikarasten satt jag och läste hemmets journal (nej, jag är inte 50 år..). Hittade dett smaskiga receptet! Det blir till att baka ikväll! Utlåtande kommer senare.

Hallon med marängtopp
Gjord med Lindahls Turkisk eller Grekisk Yoghurt

4 port.

3 dl Lindahls yoghurt
3 dl hallon
1 msk socker till bären
3 äggvitor
1 dl socker


Sätt ugnen på grill.
Klicka i Lindahls yoghurt och hallon i serveringsskålar.
Strö över lite socker.
Vispa socker och äggvitor till hårt skum.
Klicka det över hallonen och Lindahls turkiska/grekiska yoghurt.
Sätt in skålarna i ugnen några minuter tills äggvitan fått lite färg.

Serveringstips: serveras ljummen som efterrätt eller till kaffet.

Kommentarer
Postat av: Line

Alltså inget telefonnummer, utan själva adressen. Kommer att bo på Råbyvägen 15K: 32. Så hälsa på istället :D

2009-07-23 @ 20:43:00
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: Line

Jonte sa det när jag träffade honom... Annars var jag inte inbjuden :/ Skulle ändå på en fest så :)

2009-07-23 @ 22:14:17
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0