H&M + Inredning = Sant

Go' kväll!
Lovade i förra inlägget att skriva lite om H&M:s nya satsning: Inredning.
H&M har nu alltså kommit med en inredningsserie i textil, till kök, sovrum, vardagsrum och badrum. Jag hade stora förväntning på dem, men nu när jag sett produkterna är jag lite besviken. Ikea är min favorit inredningsaffär, billigt, modernt och bra. Jag skulle kunna jämföra H&M:s inredningsprodukter med Ikeas utseendemässigt, men prismässig är H&M lite dyrare på vissa saker. H&M:s inredningsprodukter är uppdelade i 4 "Teman": Graphic, Colourful, Natural och Classic. Temat Graphic går i färgerna vit, svart, röd och grön och är kanske lite mer ungdomlig(Produkterna nedan är från denna serien). Colourful är som namnet avslöjar: Väldigt färgrik. Naturaltemat består mest av linneprodukter där beige och vit är grundfärgerna. Priset på dessa är självklart lite högre. Det sista temat, Classic, får tankarna att sväva över till det marina, med ränder i färgerna vitt, marint och rött. Produkter som säljs i serierna är b.la dukar, bordstabletter, kuddar, handdukar, mattor, lakan.  Jag tror att antingen kommer H&M:s inredning bli en flipp och om 10 år ser vi H&M:s "homebutiker" över hela Europa. Eller så blir satsningen en total flopp och ingen kommer komma ihåg om ett par år att H&M försökte men inredning.
Mitt betyg: 3/5. Jag väljer Ikea men komplimerar eventuellt med H&M.


Från temat Graphic i H&M:s nya inredningsserie. Här: kuddar, matta och förvaringskorgar. Mina favoriter.

Kommentarer
Postat av: Line

Jag tyckte faktiskt flera av kuddöverdragen var grymt snygga! Och kuddarna + överdragen är faktiskt billiga jämfört med många affärer!

2009-02-23 @ 15:33:22
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0