Helt GAAAALEN helg

Waaaao, nu är jag hemma igen, klockan är 00.20 och jag har en helt crazy helg bakom mig. Men ååhh, vad kul jag har haft! Och jag kommer sakna Svenja och Anna som jag spenderade den med! Så goa töser! Here it comes:

Fredag: Dagen spenderades på Brooklyn-museum med min söta roomie Cameron. Vi kulturade oss ett par timmar innan det var dags att kila hem för att käka lite middag och göra mig i ordning innan det var dags att möta New Jersarna vid tunnelbanan. Så Anna, jag och Svenja gick tillbaka till min lya, förfestade, bättrade på sminket och sen var det dags att bege sig till första (och enda, visade det sig sen) stoppet för natten. Jag ville visa dem mitt favorit plajs i Brooklyn så det blev "Royal oak". Vi fick ett uppdrag av bartendern att om vi sa till DJ:n att fixa lite mer dansvänlig musik skulle vi få gratis shottar. Anna gick över till DJ båset. Men Dj:n var svårflörtad. Efter en öl kände jag att det var dags för en shot så jag prövade lyckan, och DJ lyssnade! Shotten åkte ner. Vi gav bartendern lite drinkutmaningar och han provade våra receptet och vi fick gratis drinkar. Kvällen fortsatte och en hel del OH-grupper åkte ner i magen, bartendern gillade oss och våra bankkort rördes inte. Natten fortsatte till låååångt in på morronen. Det blev ingen sömn. Hoppas du kunde läsa detta utan att tuppa av, mamma.

Lördag: Välbefinnandet var inte på topp när vi satte oss på tåget till New Jersey. Humöret var desto bättre! Planerna för återstående dag var att åka ut till New Jersey Garden. Ett enooormt shoppingcenter med mestadels outlet butiker! En jacka till mig och jeans till brorsan inhandlades. Sen begav sig bilen, anna och jag hem till henne där vi däckade ganska snabbt i sängen.

Söndag: Tåget går tillbaka till New York. Jag får sms på vägen av Stina som frågar om jag vill komma på middag senare på kvällen. Klart! Jag spenderar timmarna fram till dess med att shoppa saker som jag har tittat ut länge, länge. Boots, Rullskridskor och ID-smink inhandlades. Nu är där inte mycket kvar på min realistiska vill-ha-lista.

På vägen till Stina i Queens inhandlades bakelser och ett tackkort till henne för att hon har tagit sig tid och lärt mig så mycket de senaste veckorna. Hos Stina serverades grönsaksgratäng (mycket god) på en filt på sovrumsgolvet (hon har inte köpt köksbord än). Vi pratade om allt möjligt som vanligt och jag fick gå i genom helgen muntligt och detaljrikt för henne. Vi skrev också ett intyg/rekomendationsbrev för tiden jag har varit hos henne. Kommer använda det när jag söker in till designskolor till hösten. Och så blev det ju såklart kak-ätning och te-drickning! Åh, vad jag kommer sakna Stina!

Just nu sitter jag i vardagsrummet och spela guitarr Hero/bloggar med roomies och 2 vänner. Snart ska jag sova efter en superlyckad helg!

God natt!


New Jersey genom ett tågfönster. Första snön faller!


I NJ gillar dem att juldekorera husen..

Kommentarer
Postat av: Ina

Ah, det är svårt. Jag vet att jag är jättedålig med uppdateringarna men finns inte så mycket nytt dock. Släng iväg ett långt mejl till mig NU så jag får höra lite fler detaljer ang. bla bartenderna mm.! :D

2009-12-07 @ 16:08:26
URL: http://meraina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0