Frihetsgudinnan och Brooklyn Museum

Denna veckan har innheållit 2,5 turistdagar! På den halva dagen var en promenad över Brooklyn Bridge planerade men vädert ville inte vara med oss så vi struntade i att promenera i regn och rusk.

Frihetsgudinnan:
I onsdags bestämmde jag och Nova oss för att äntligen ta oss en titt på den där berömda damen. Hon har bott i New York i 11 år och har fortfarande inte sett frihetsgudinnan på närmre håll så jag tror hon behövde nån galen svensk turist som drog med henne. Vi möttes upp längst ner på Manhattan och tog sen gratis-färjan till Staten Island. Färjan passerar då Libery Island, ön där frihetsgudinnan står. Ingen av oss var riktig tvillig att betala för färjan över till Liberty eller betala för att gå upp i statyn så vi valde att ta färjan förbi ön. Vi hade fint väder och vi såg statyn väldigt nära och bilderna blev bra!

Brooklyn Museum:
I Fredags eftermiddag bestämde jag och Cameron, min rumskamrat att vi skulle ta en trip till Brooklyn Museum, downtown i Brooklyn. Museet låg i en jättefin byggnad och rummen var indelade efter länder/kontinenterdär utställningsföremålen kom ifrån. Vi såg allt från afrikanska trä-maskar till gammalt kinesiskt porslin. På översta våningen var där en tillfällig rockutställning med underbara foton från ga

mla konserter. Gissa vilken avdelning som var min favorit!? Tyvärr får man inte fota på de tillfälliga utställningarna. Men jag tog desto fler foton på de andra våningarna!


The Statue of Liberty!


Vyn från båten


En afrikansk korsett gjord av pärlor! Brooklyn Museum.


Det egyptiska rummet!


Lite koreanska tallrikar. Brooklyn museum


Who shot rock & roll. Utställning på högsta våningen. Bilden är tagen innan jag visste att det var fotoförbud. Brooklyn museum

Kommentarer
Postat av: Vojjan

Du skulle kört på "svensken som inte kan engelska"-taktiken. Så hade du inte fattat att du inte fick fota ;)

2009-12-07 @ 12:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0