Ankomsten

Nu är jag hemma i Sverige och har så smått börjat komma in i småstadsvanorna igen.

För drygt en vecka sedan landade jag på kastrups flygplats. Mörbultad efter en flygresa med uteslutande sömn och skrikiga ungar skulle det bli skönt att få komma hem till min egen säng. Men innan dess var jag tvungen att vänta på mitt bagage i ca 30 min. När jag väl fått upp mina två väskor på vagnen tutade jag ut till vänthallen där jag möttes av en välkommen hem skylt, mamma, pappa och sötnöt Åse. Vi begav oss ner till bilen och när vi körde ut från parkeringshuset möttes jag av ett danskt vinterlandsskap. Allt låg under ett tjockt täcke av snö. Vackert. Mindre mysigt var alla skyddsvakter och insattsstyrkor som hade satts upp runt om flygplatsen pga min (Obamas) ankomst. Som tur var hann vi över öresunds bron innan den stängdes av.

Väl hemma möttes jag av en liten liten vovve, min söta Moltas. Men hans reaktion var inte som väntat. Han ignorerade mig totalt när han såg mig. Han hälsade glatt på alla andra men gick bara förbi mig. Men sen, efter ca 5 minuter, då blev det fart på hunden. Tror inte riktigt han fattade att jag var hemma först. Sen släppte han inte mig på hela dagen.

Några timmars sömn blev det innan jag mötte upp de andra två medlemmarna i de tre muskeltöserna. Det var svårt att somna först. Allt var SÅ HIMLA TYST. Inte ett ljud hördes jämfört med det konstanta ljudflödet och bullert i NY.

Jag mötte upp Michelle och Åse sen som sagt och det begav sig till vårt kära lilla shoppingcenter. Där avnjöts en traditionenlig McFlurry och en snabb uppdatering av affärernas utbud. Hälsade även på jobbet och mina söttanter. Kramar blev det i massor.

Kvällen efter jag kom hem begav det sig till Vojjan där han hade dragit ihop alla i gamla gänget för filmkväll. Gissa hur kul det var att träffa alla! Åhh, jag insåg hur mkt jag hade saknat dem. De gör mig så himla glad. Tack för att ni finns! Fick SALTlakrits, jättegoda chokladpraliner och ett fint godisfat som välkommen hem present.  Oväntat men kul! Efter ett spontant snöbollskrig med ett antal mulningar (...) blev det filmtittande i vojjans jeans (mina blev gaaanska blöta efter ett antal rullningar i snön). Mycket härlig kväll!

Och nu rullar vardagen på nästan som vanligt igen. Jag har börjat jobba i klädesaffären igen sen 5 dagar tillbaka. JAg har en massa idéer på saker jag vill sy, en massa nya tyger från NY och planering på utveckling av mitt märke är i full gång. Har också en massa fina vänner jag vill hinna träffa där mellan! Dagarna spenderas nu i ett annat land, men schemat är nästan lika fullproppat som innan, härligt! Julen med släkten är avklarad och nyårsplanerna är fixade!
Jag är på gång!

Kommentarer
Postat av: Vojjan

YEAH YOU DID! (kollade film i mina Jeans) haha

2009-12-26 @ 03:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0