Söt väska

Go kväll!
Hoppas allt är bra med er! Har egentligen inget jätteintressant att skriva om idag men tyckte det skulle vara skönt att skriva av mig lite bara. Så här är en vanlig tisdag för mig:

Dagen började med Matte diskret-lektion, mycket najs eftersom det är en av de få lektionerna vi har hela klassen. Jag älskar min klass verkligen, saknar de redan efter en veckas lov(Hur ska det gå efter studenten?!). Flenkan var dock sjuk idag, men imon så ses vi förhoppningsvis:). Fick tillbaka provet från förra veckan på matten. Nöjd med resultatet!:).

Efter matten var det dags för Kemi B och även där fick vi resultat från senaste provet. Väldigt nöjd, börjar tro att det där MVG:et i betyget går att fixa ändå :D. Kemilektionen fortsatte med eget arbete som ska vara klart nästa vecka. Klorväten, YEY...De är giftiga, kom ihåg det!

Nästa ämne för dagen var digitalt skapande där vi just nu gör en meny med animationer, till en dvd-film. Jag gör en meny till Bumbibjörna :D. Dock sjukt svårt att hitta opixliga bilder på de små rackarna. Tekniken var inte så bra på 80-talet. Men det ska nog funka ändå.

Sista lektionen för dagen var Teckna, måla, forma. Vi håller på att göra "stämplar" genom att karva ut mönster i linoleum (trä/kork). Blev klar med stämpeln idag (motiv: Peacetecken med slingrande blomranka) så jag kunde börja trycka idag också. Helt okej resultat. Dock svårt att få trycket jämnt.

När skolan var slut gick jag ner till stan en runda för att köpa band att ha i midjan till min studentklänning. Jag hade först tänk att ha ett mossgrönt (NV=mossgrönt band på studentmössan) sammetsband, men när jag hittade ett jättefint brett sidenband så började jag tveka vilket jag skulle ha. De var ganska dyra metern så jag kunde inte köpa båda, så jag struntade i dem idag och gick till H&M (det ligger påväg till bussen..). Där hittade jag världens sötaste lilla väska som jag blev kär i. Köpte den sista! Ibland har man tur :).

Sen var det dags att bege sig hemmåt. Väl hemma satte jag mig med pappas laptop i solen och skrev lite till på kemiarbetet. Lyxigt schtekigt! När fingrarna började krampa drog jag på mig inlinesen och åkte bort till Åse där jag hämtade Gilmore Girls säsong 1 (tack för lånet!). Inlinsen bar hemmåt också och sen var det dags att pyssla lite på studentklänningen. Själva ytterklänningen är nu nästan klar och fodert är utklippt. Balklänningen är på samma stadie som i förra inlägget. Och tja, nu sitter jag här och skjuter upp skolarbete. Men får nog gå och ta tag i det nu!

Vad har ni gjort idag?

Ha det bäst!
//Katti

Min nyinköpta ögonsten! H&M


Kommentarer
Postat av: Line

Värst vad du är effektiv! Om ändå jag orkade vara det... Snygg väska i alla fall :D

2009-04-28 @ 21:34:50
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: katti

Tack schnäckis =)

2009-04-29 @ 08:28:12
URL: http://stilikt.blogg.se/
Postat av: Ina

me too :/

2009-05-03 @ 10:45:34
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Line

Återställare är nog också bra?! :D

2009-05-03 @ 19:18:48
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0