(En shopaholics) Mina bekännelser

Go' kväll!
Igår hann jag inte med att skriva något inlägg så här är både för idag och igår:
Gårdagen började vid halv 9 då jag motstridigt klev upp ur sängen. Det gick lite lättare när jag tänkte på varför jag skulle gå upp denna orimlig tid: Shopping! En timme senare bar det av till malmö med Joy, Felicia och Sofie. Målet med shoppingrundan var att hitta balskor, balväska och tyg till studentklänningen. Uppgift 1 och 3 lyckades, samt uppgift 4 som tillkom under dagen (4: Övrig shopping, eller som jag gillar att kalla det: Nöjesshopping!). Balväskan blev en röd variant med veck (förlåt Ina för att det blev samma modell som din :/). Fanns inte mycket att välja på nyansmässigt sett. Den flesta röda gick åt orange istället för vinrött. Men den här är jättefin! Tyget till studentklänningen blev ett cremevitt med hålmönster så man ser det något mörkare cremefärgade fodert genom. Även cremefärgat tyll inhandlades till en underkjol. Creme Creme Creme. Modellen på klänningen blir en 50-talsvariant. Skiss kanske kommer upp senare. Den övriga shoppingen bestod utav: En mugg med gammeldags motiv från Lagerhaus, en svart blus med knappar längs hela ryggen från H&M och en vit spetsbody från Cheap Monday. Balväskan köptes på Södra högtidskläder och tyget till klänningen på Stoff och Stil. 7 timmar senare var jag hemma igen. En vanlig shoppingrunda helt enkelt!

Idag har jag pluggat en hel del Kemi..Tog dock en paus vid lunchtid för att äta Sushi med Åse. Trevligt trevligt!
Ikväll har jag varit på bio med min kära kusin. "En shopaholics bekännelser" var det som visades på bioduken. Kände igen mig allt för ofta i filmen, det bådar inte gott. Replikerna "Byxorna köpte jag för att matcha den nya tröjan" och "Jag måste ha en ny handväska, jag har iiiiingen som passar till min nya klänning" har också lämnat min mun ett par gånger. Men eftersom jag hade min kusin med mig behövde jag inte känna mig allt för utsatt. Hon gillar också att shoppa, vi är trots allt släkt. Kvällen avslutades med en kopp mocha latte på Espresso house, där jag också fick hjälpa en man med hans digitalkamera. Lyckades klura ut hur man satte på "anti-rödaögon"-läget på en kamera med ungerskt språk. Heja tekniska mig! ;)

Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag!
//Katti

Balväskan

Kommentarer
Postat av: Ina

Det är den väskan jag har fast i svart :D

2009-04-09 @ 22:41:15
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Ina

(haha, läste inte innan jag kommenterade) Den är sjukt snygg i röd också :D

2009-04-09 @ 22:43:29
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Emma

Vart någonstans har du hittat denna fina väska? :)

Är ute efter en i samma röda nyans, till balen ja med!

2010-05-29 @ 22:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0