Ett längre inlägg..

Nu är jag ett par minuter innan läggdags. Ett intensivt inlägg, varsågoda:

Den största men inte helt oväntade nyheten sen senast är att jag inte kom in på Modedesign-programmet i Borås. Detta anade jag dock så egentligen borde jag inte ta det så hårt. Jag känner väl egentligen själv att jag kanske inte riktigt är redo för det än, kunskapsmässigt. Men jag är sugen, det kan jag inte förneka. Jag sökte samtidigt det förberedande programmet, som i nuläget kanske skulle passa mig bättre. Svaret på det har jag inte fått än. Håll tummarna! Håller på att sätta upp back up planer just nu. Har sökt ett par förberedande program på andra skolor. Så sent som igår fick jag reda på att jag har gått vidare till provdag på den av dem. Kul! Är inte så inläst på den skolan, så jag får helt enkelt gå på magkänslan när jag kommer dit på provdag, om det är en skola jag kan tänka mig spendera ett år på. Jag vet att jag inte borde vara petig, men jag tänker inte påbörja något jag inte tror på. Jag fortsätter att kämpa för att komma in någonstans. Jag hatar när folk redan börjar säga "du kanske borde tänka om..". Efter ett försök, aldrig. Vilken framgångsrik människa har gjort det? Ingen. Just det. Jag vill först vara säker på och bevisa för mig själv att jag inte är tillräckligt talangfull innan jag ger upp.

Så hösten är fortfarande oviss, vilket är ganska jobbigt. Det är påfrestande psykiskt att inte veta vad som händer, att inte kunna planera in nått och att leva i ett "det beror på vad som händer till hösten.."-senario.  HAr skrivit upp mig på ett antal bostadsköer i ett par städer där jag har sökt skolor. Sen får vi se vad som händer. Åh, denna ovisshet..

Just nu händer mycket iallfall! Studiemässigt sett har jag just nu mycket plugg att göra. En stor inlämning i Materiallära i slutet på månaden samt en tenta i början på nästa. Kurserna; Mönsterkonstruktion, kroki och digital modeskiss är iallafall avklarade och det känns bra! Tre saker mindre att tänka på!

På sysidan känns det ganska motigt just nu. Kan inte hjälpa att känna mig lite dålig och omotiverad efter svaret från borås, trots att jag var inställd på det. Tydligen kan man inte intala sig själv något till fullo. Men det börjar gå lättare igen och jag är glad att jag har en del beställningar på lager som jag måste ta itu med. Imorgon är det provning av ett plagg. Om ett par dagar ett annat plagg. Snart blir det att ta tag i lite mer avancerade saker och sy plagg som jag kan visa upp på provdagen i Juni. Mönsterna gör jag själv.

I NUnuet, det vill säga imorgon, är jag ledig! Första dagen på 6 dagar (då menar jag mitt butiksjobb, inte syendet). Då ska det efter lite förmiddagsplugg avnjutas en eftermiddag i fint sällskap av Line, Ina och en fika! Mysigt ska det bli! Efter det väntar lite plugg eller syende. På kväller fajtas jag mot Åse i på Boxningen. Ska bli kul! Ser fram emot lite ledig tid.

Nu ska jag fortsätta att vänta på framtiden!
Sov gott, världen.


Kommentarer
Postat av: Michelle

och nu får tjuvtittaren äntligen läsa hela inlägget :D (förlåt)



jag hejar på dig!

2010-05-12 @ 13:12:12
URL: http://thebrokenbirds.blogg.se/
Postat av: Line

Klart du ska fortsätta försöka komma in. Jag tror inte de som söker till läkare direkt ger upp efter första försöket! Bara att kämpa vidare och söka nästa år igen om det är Borås du vill plugga i :) Tror verkligen du kommer att klara det till slut!

2010-05-12 @ 17:38:33
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0