Ibland tar det 2 timmar att gå 200 meter.

God kväll, måndag.

Idag har jag varit hos Helena. Dagen började med att springa och köpa gårdagens New york times där det står om "Art festival" som vi gör kläder till. Kan tillägga att denna tidning är ca 4 centimeter tjock och innheåller typ 7 olika delar. Hej sydsvenskan!

Efter högläsning var det dags att slutföra vårt andra projekt, danskostymerna. Eftersom Helena hade en massa mejl som skulle svaras på fick jag ansvaret att göra klart kostymerna. Kändes bra! Sen var det dags för en snabb Thailändsk lunch innan vi drog in till stan där vi skulle träffa dansarna för en sista provning. Alla kläder satt bra, med undantag för ett bälte, vilket kommer innebära att dealinen inte är ett problem! Danssalens placering var förresten en dröm! Foto från fönstert finns längre ner.

Efter mötet var det dags att avsluta för dagen. Eftersom jag befann mig i stan så passade jag på att ta en spontan och oplanerad shoppingrunda. Det blir så...Affärerna bara hoppar på dig! Det finns inget du kan göra! Dessutom var jag i ett nytt område, där jag inte hade hunnit utorska affärerna. På vägen dit hittade jag en tidningsaffär med tidningen "Vogue pattern", en tidning jag har letat efter i Sverige i säkert 2 år. Lite glad blev man. De kommande shoppinggatorna visade sig vara i "Inredningsdistrictet". Hittade en ny favoritaffär (jag är kär): "The Container store"! Tänkt dig Lagerhouse, men med mer smarta prylar, presentförpackningar och omslagspapper. En pillemojsaffär, det gillar Katti! Blev lite teburksinköp, USB-damsugare till tangentbordet, Bh-tvättpåse (väldigt smart!) och en julklapp!

På samma gata hittade jag liknande affärer. hittade även en affär full med fina anteckningsböcker och en gigantisk scrapbooksavdelning. Hann dock inte gå in i alla liknande affärer så jag får åka dit en annan dag också. Det är alltid så, man hinner aldrig allt, hur mycket tid man än har på sig. En shoppingdröm! Blev även ett inköp på gamla hederliga H&M idag: En kort chanel-liknande kavaj. Har tittat efter en sån ett tag nu så det var faktiskt ett nyttigt köp. Ska upplysa om er att H&M-kortet fungerar INTE här. Haha. Idag var en sån dag då man hittade hur mycket som helst! Men försökte berätta för mig själv att det ändå är roligare att dela upp shoppingen, så jag har råd att shoppa om nån vecka (läs dagar) igen.

Klockan 21.00 hade jag hunnit komma hem, laga mat och var redo att äta. Det blev visst lite sent idag med. Men jag lagade ändå mat! Kännde att jag var tvungen till det efter förra veckans matvanor (Det finns en anledning till at ni får se mindre hemmalagad-matbilder vissa perioder..).

Nu sitter jag och njuter av en kopp te och bra musik. Snart är dags för lite Ensam mamma söker! Japp, det är sant. Sen sova.
GOD NATT SVERIGE


Utsikten från dansstudion!


Det fanns en del onödiga prylar på Container store också...


Raden med julpapper..Fanns ca 5 rader till med omslagspapper. The container store.


En smygtitt av scrapbook-affären


Julpyntning på hög nivå. Noterat den 2e November..



Kommentarer
Postat av: Ina

Katti :) Har du fått mitt mail jag skickade för två dagar sen? :o

2009-11-04 @ 10:17:33
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Trullan

2009-11-06 @ 13:46:31
Postat av: Trullan

Hej hopp vem är presenten till?! Din bror?

Saknar dig <3

2009-11-06 @ 13:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0