London calling

Kvällan!
För ett par timmar sen kom jag hem ifrån Lund. Stack och fikade efter skolan med Ina! Riktigt mysigt:). Blev mycket snack om London, och jag kan inte hjälpa det, men det pirrar i min mage bara av att tänka att vi kanske ska resa. Vi kom också fram till att vi är väligt lika, båda har överbeskyddande mammor, dataproffs till äldre brödrar, kvällsmänniskor, skoälskare, gillar inte att raka benen inför andra, haha, samma hårfärg, tyvärr någorlunda samma killsmak. Vi kom också fram till att vi vill ha ut ungefär samma saker av resan, ta del av det engelska livet och kulturen, inte leva svenskt där. Vi upptäckte också att vi kan kompensera varandra bra. Hon e bra på att laga mat, jag på att baka, hon är bättre på engelska, jag är bra på att fråga mig fram osv. Tror verkligen jag kan trivas i London med Ina. men vi får se, mycket som spelar in för att resan ska bli av, pengar osv. Just nu är jag iallafall pepp på att åka. Tror det hade kunnat bli ett "awesome" år! Vi skrev ner alla tänkbara frågor vi ville fråga Blueberry (företaget som vi antagligen reser med) om utbildning, jobb, boende osv. Skrev ihop det i ett mejl nu när jag kom hem och det blev ett väääldigt långt mejl..Tror jag fick ihop ca 14 frågor. Hoppas de orkar svara på allt, men de var ju väldigt service-vänliga sist vi hade frågor!



Resten av kvällen tänkte jag spendera åt mitt projektarbete. Hade handledarmöte igår och min handledare sa i princip att jag redan hade rott MVG:et i hamn, YEY! Det fanns dock lite svenskfel och andra smågrejor som jag skulle ändra om jag ville. Klart jag vill, jag vill ju göra ett så bra arbete som möjligt! Ska också börja på presentationen till April snart. Tänkte hinna med att söka in till högskolan ikväll också, bra att ha en back-upplan om England skiter sig. Ska söka till Mönsterkonstruktion och konfektionssömnad i Borås. En fristående kurs på en termin som är bra bas till modeprogrammet jag vill gå senare. Om några månader får jag veta om jag ens har chans att komma in. Blir det London, tackar jag nä till högskolan detta året och söker igen nästa år.

Blir det London följer bloggen naturligtvis med! Den följer med till Borås också, mig slipper ni inte!

Ha en bra kväll!<3
//Katti

(ps. har slutat skriva i kursivt p.ga önskemål)


Kommentarer
Postat av: Ina

Tack för det sistnämnda :D Och anledningen till att de var så service-vänliga och svarade på våra frågor är för att sist hade vi ca 7 frågor och denna gången 15 xD Men det svarar nog ändå ^^ Sen vill jag påpeka att jag är duktig på att baka också. Sen så blir killbesvären inte SÅ farliga. Det skiljde sig lite ju. Jag mer finare, du mer punk (Y) HAHA! :D

2009-03-19 @ 07:55:36
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: katti

Ja, tror du är bättre än mig att baka också ifs:P. Hör av mig när jag fått svaren!

Go go power London

2009-03-19 @ 09:50:09
URL: http://stilikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0