New Yorker?

Nu har jag varit här så pass länge att:

* Jag vet var gatorna ligger när folk snackar om dem

* Kommer på mig själv att mima med när den inspelade rösten på tunnelbanan säger: "Ladies and Gentlemens, the next L-train is now arriving on the manhattan-bound track. Please stay away from the platform edge".

* Jag kan svara folk när de frågar om vägen

* Vet vilken mataffär som är billigast och bäst utbud

* Stöter på människor på stan som jag "känner" och kan säga hej till, alternativt franska pussar.

* Vet vilka ölar som är godast på pubarna (väldigt viktig egenskap)


Vy från Empire State.


Kommentarer
Postat av: Åc

e inte punkt 1 och 3 samma sak typ?

2009-12-05 @ 11:21:16
Postat av: katti

mjaff, men jag vet gatorna folk inte frågar om också, haha

2009-12-05 @ 22:28:03
Postat av: Åc

Hehe du är så duktig :D o har så bra minne ;)

2009-12-06 @ 19:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0