Back on track.

Är någorlunda levande igen efter mördarförkyldningen, ingen kul prick den där.

Denna veckan har varit intensiv med skola och många kära återseende av fina vänner som jag inte har hunnit träffa på ett tag. Välbehövligt! Har också hunnit gå på modevisning, köpt tyg till lite sidoprojekt samt hälsat på Sofie i henne fina nya lägenhet. En veckan av mys och roliga saker helt enkelt.

I skolan har vi lärt oss göra ärmar, klänningsärm, vikt ärm, puffärm, you name it. På teckningslektionen försökte jag få MINA händer att rita lika verlighetstrogna händer..Det krävs mer övning på det känner jag. Fick också en mycket trevlig nyhet på en lektion i veckan: en designer i Paris har bjudit dit oss på studiebesök! Nu är det bara till att hålla tummarna och hoppas på att det blir av och att alla har råd att åka! Hoppas hoppas!!

Internt i klassen har vi bestämmt oss för att göra en 3-outfits kollektion var, utöver skoltiden och visa för resten av skolan innan jul. Kul! Vi har också skapat oss en egen citatbook, där vi samlar lite ogenomtänkte uttryck som allt mer än ofta studsar mellan salens väggar. Bjuder på ettt citat:

Niki: "Vissa människor luktar illa. Asså jag menar ingen i det här rummet. Jag menar inte vanliga människor".

Bara ovanliga människor luktar illa alltså..

Nu är det dags för some kreativitet! Och förresten, ni har inte missat att Lanvin är årets gästdesigner för H&M? Övernyfiken!

Ha det!


håller tummarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0