Torsadag, Fredag, Lördag - Tygprover och peruker

Go kväll!
Uppdateringen är kanske inte på topp här. Det blir lite oregelbundet när det händer så mycket utanför bloggen!
Tänkte dra en snabbresumé om vad som har hänt sen sist:


TORSDAG                                  FREDAG                                       LÖRDAG


Praktik: Jag har nu börjat praktisera hos Helena Fredriksson, en jätteduktig klädesdesigner. Jag har varit med henne i två dagar, och jag har hittills fått lära mig screentrycka på hennes plagg, hämtat tygprover till vårt nästa project och pratat igenom processen. Jag kommer vara hos henne 2 dagar i veckan som det ser ut nu. De andra 3 arbetsdagarna kommer jag iallafall för tillfället spendera i arkivet där jag kommer sy om vintagekläder till butiken och jobba på mina egna syprojekt (till Tjallamalla och privat). Eventuellt kommer jag få vara något hos en designer som heter Stina som jobbar lite mer med kändisar (ingen bestämmt) och kanske även hjälpa Michael Calloway på hans nästa modevisning. Igår var jag med på inköp på staten Island, till affären. Det börjar likna nått nu!

Socialt/umgänge: Jag börjar komma in mer och mer i gänget här. Jag kan stollt redovisa att jag har gjort min första franska hälsning (puss på kinden, puss på andra). Fashion! Onsdagskvällen och torsdagskvällen spenderades framför tv:n med roomies och kompisar. Blev filmer, glass och "So ypu think you can dance". Mycket trevligt. Igårkväll bjöds det på fest av Molly. Vi firade hennes födelsedag i en gammal 50-talsinspirerad skönhetssalong, mitt på "gågatan". En söt pensionär kom förbi och ställde sig och dansade med oss utanför. Temat på festen var "Wig" (peruk). Själv lånade jag en nördcool orange peruk med tillhörande hatt. Faboules!

Shopping:
De senaste dagarna har pengarna lagts på mat från kedjan "Trader Joe's". Mycket gott inhandlades, så som, baguettbröd, potatis, mangosorbet, melon, äpple, ost, osv. Har även handlat lite grönsaker på marknaden i parken (billigt och närodlat). Imorgon tänkte jag ta på mig gympadojjsen och bege mig downtown till Brooklyns affärsområde. Target ska besökas, ett jättevaruhus med alla möjliga saker (jämför med Åhlens, plusa på möbler och mat, och dra ner priset). Hayden köpte en jättesöt sparkdräktspyamas för vuxna där i förra veckan. Gissa vem som blev totalkär i den? Lite småsaker till rummer ska också inhandlas.


Fint höstträd i Brooklyn Heights (Vid Target)


Bron över till Staten Island. Fotat från bilen..



Kommentarer
Postat av: Michelle

Åh en sparkdräkts har jag önskat mig i över ett år nu. Men finns det för vuxna i Sverige? NEJ! Och inte tar ens farmor seriöst på att sy en till en heller,

2009-10-11 @ 11:48:58
URL: http://thebrokenbirds.blogg.se/
Postat av: Line

hahah sjukt coolt med sparkdräkt! smått avis här :)

2009-10-11 @ 21:26:42
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0