Söndagarnas Söndag.

Vaknade sent och regnet öser ner. Det känns som att det kommer bli en typisk söndag. Det var ett tag sen nu, så jag klagar inte. Planerna är att åka och köpa träningskläder för att försöka bli motiverad till någon form av träning i höst. Ett par fina gummistövlar hade inte suttit helt fel heller.

Nu har det dessutom hunnit gå en hel vecka av min första termin på Tillskärarakademin. Många nya männskor, nya intryck och ny kunskap. Fick också reda på att vi skulle få göra massa studiebesök, bland annat är vi inbjudna till Köpenhamns fashion week till våren, ser verkligen fram emot att titta på visningarna där! Vi kommer även besöka kostymförådet och designern för malmö stadsteater. Det här kommer nog bli bra det.

Helgen har tillbringats till större del med hemkomningarna från New Jersey, Anna och Sven. Det har blivit mycket prat, god mat, öl och dans! Så nu har jag inga vänner på vift utanför Sverige (med undantag från dem som faktiskt bor på heltid där ute i vida världen). Det känns skönt!

Veckan framför mig kommer bli ganska fullpackad känner jag på mig. Förutom skolan, ska jag se Band of horses och Johnossi live med SöteLinen och flera. En Klass "after work" ska också hinnas med en kväll samt inflytningsfest och jobb i slutet av veckan. Ett alldeles perfekt schema om jag får säga det själv :)

Dags att dra på sig shoppingoutfit och trots regnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0