New York

Nu är jag på plats, och installerad i NY sedan två dagar tillbaka. Har inte kunnat skriva på bloggen förrän nu eftersom datorladdarens kontakt inte ville passa i konverteraren jag köpte i Sverige...Så igår fick jag gå på jakt efter en ny konverterare här i NY. Hittade den i andra elektronikaffären vi besökte, jag och två tjejer till. Tack för hjälpen!

Hittills har jag redan hittat ett par svenska saker! I mataffären här precis bredvid, säljer dem Wasa knäckebröd. Komenterade detta högt och tydligt för min amerikanska "roomie" att det var svenskt! De säljer även sånna där danska småkakor i plåtburk ni vet (nästa svenskt iallafall). Har även sett en kille på flygplatsen här som hade på sig en skjorta från Malmströms. Så lite touch of Sweden har jag märkt av iallfall!

Igår besökte jag butiken och arkivet där jag kommer spendera en hel del tid framöver. Igår fick jag sortera bland alla hundratals plagg i arkivet. Fick hjälp av en tjej som heter Molly också. På eftermiddagen fick jag ta ut en "kollektion" kläder i arkivet som skulle till affären. Mitt utplock fick godkänt och Katti blev glad! Hann även skaka hand med en designer från "Free people" igår. Häftigt!

Idag ska jag packa upp lite på mitt rum och försöka få ordning här. Det är ganska tomt på mitt rum så nästa vecka blir det en tur till IKEA i New ark för att hitta lite billiga utfylllnadssaker till rummet. Nån hylla och tavla hade inte varit fel!

Ikväll är det middag hemma hos Malin, så ska hjälpa henne med maten i eftermiddag så nu börjar det bli dags att ta tag i saker som ska hinnas före. Klockan är ju 6 timmar back här.

Hoppas ni har det bra i Svea! Lägger upp lite bilder senare!
//Katti

Kommentarer
Postat av: Trullan

Tycker du borde köpa en bilig spegel med.. Var mycket kalt på vägarna :S Men det kommer du snart o få pli på det vet jag :D Synd bara att det regnar idag för dig..

2009-09-27 @ 19:08:57
Postat av: Line

Saknar dig lite :D

2009-09-28 @ 20:46:47
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0