En detaljerad Tisdag, helt enkelt.

Tisdag. En dag efter måndag, en dag före onsdag. Här är min händelserika dag i New york.

09.00: Vaknar av alarm på mobilen. Snoozar.

09.20: Går upp, gör kaffe, varm bagel med philladelfia, och en skål med flingor. Insett att frukost är viktigt. Man vet aldrig när man hinner äta lunch.

10.00: Loggar in på mejlen. Möts av ett mejl från Michelle där hon har gjort en hel spotify-spellista till mig, som hon har döpt till "New york, New york". Den bästa starten på dagen man kan få!" Bra låtar var det på listan! Hittar också ett jobbmejl från en designer som behöver hjälp med att designa kostymer till bandet "Antony and the Johnssons".

10.30: Inser vad klockan är och rusar ut ur lägenheten. Promenerar 20 minuter till arkivet.

10.50: Inser att jag har glömt nycklarna. Sätter mig i solen och skissar på nästa projekt i väntan på Malin.

11.10: Malin kommer och vi går till Steavie, en filmregisör 2 kvarter bort. Malin hämtar saker där medans jag börjar snacka med Steavie. Innan vi går där ifrån har jag fått hennes nummer och mejl och ett nytt jobbprojekt: göra en kostym till en av rollerna. Jag har någorlunda fria händer och jag får göra allt själv. Från scratch. Sjukt kul!

12.00: Är tillbaka i arkivet. Börjar rita eget mönster till min nästa klänning. Granskar andra plagg för att förstå hur jag ska rita mönstert från scratch (nyttigt!). Varvar mitt projekt med att ändra lite plagg till butiken.

13.00:
En annan filmproducent kommer in i arkivet och frågar om de får spela in en scene där längre fram.

15.00: Går till affären för att snacka lite med Petra och äta lunch som bestod av: Squash-soppa och sallad med fetaost och oliver. Återvänder till arkivet och fortsätter pyssla.

18.00: Dags att gå hem. Smiter inom en och annan affär.

18.30: Hemma och dags att laga mat. Förstår mig inte på konservöppnaren och ber Hayden om hjälp. 5 minuter senare har vi tagit sönder öppnaren och jag beger mig ner till grannen för att låna hans. Ur hans lägenhet strömmar "Hopeless devoted to you" ur högtalarna (ja, han är gay). Han öppnar min burk med bönor, jag tackar och knatar upp till mitt igen.

18.40: Middag bestående av omelett, ris, bönor, och svampröran från söndagen åker ner i magen tillsammans med ett glas mjölk. Lite tjötande och umgående med Hayden utförs samtidigt.

19.00: Kollar mejlen och uppdaterar mig med omvärlden på datorn.

20.00: Kontaktar Stina om projektet med Antony and the Johnsons, kontaktar Evrin om nästa veckas modeplåtning och Helena om provningar och försöker få ihop veckans schema.

21.00: Bloggar och skjuter fram disken.




Från modevisningen i lördags. Michael Calloway och två modeller.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Fortsätt med bilderna, jätteroligt att se!

2009-10-22 @ 12:10:10
URL: http://v-schultz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0