Cause I had a bad day

Dem finns här i New York också, de sämre dagarna.

Plåtningen till Noise magasin gick väl bra men sen började dagen gå utför när jag skulle lämna tillbaka kläderna. En timme hade jag på mig att lämna till tre ställen... Första stoppet var 5th av. Eftersom studion där plåtningen ägde rum var väldigt långt bort från 5th fick jag byta tunnelbana 2 gånger. Jag var tvungen att stanna och kolla på kartan, eftersom jag aldrig tagit tunnelbanan från Bushwick (där plåtningen ägde rum). Ett tåg var försenat. Jag anlände till 5th Avenue 10 minuter innan alla tre drop of skulle vara klara. Min kropp vill inte gå så fort som jag ville (förskyldningen ville inte riktigt sammarbeta) så jag kom 2 minuter försent. Folket hade gått för dagen och skoföretaget i dörren bredvid ville inte ta emot min påse. Frågade en kvinna där om hon ville lämna det till dörren bredvid imorgonbitti, men icke. BIATCH. Sorry. Det där läste ni inte högt.

På andra avlämningen var där dock folk kvar så där lyckades jag iallfall men tredje missade jag också. På vägen hem stannade jag vid 22nd street för att lämna in min söndriga kamera (därav avsaknad av matbilder på bloggen). Men affären var stängd (Man har ju börjat vänja sig vid de "vanliga" öppetiderna, 21.00). Så det blev lite mat-inhandling och en Elle-tidning (som för övrigt är halva priset jämfört med hemma) som tröst.

Väl hemma möts man av underbara rumskamrater som orkar höra på skitsnack från dagen. Cameron hade dessutom kommit hem från sin resa i LA. Nu blir det ordning och reda på torpet igen! Och vem hade redan börjat städa, jo han. Vår lilla husmor!

Jag kände mig lite bättre igen när jag upptäckte att jag hade fått in en lön på kontot som jag inte visste fanns, Lönen var tydligen semesterersättning och slutlön. Man tackar.

Jag bakade en smulpaj med bär i till gänget för att fira Camerons återkomst. Väldigt omtyckt! Fick även lära mig översätta "Cups" till deciliter, grader till farenheit osv.

Imorgon ska jag ha möte med dansarna som jag och Helena gör kostymer till. Det blir måttagning och förhoppningsvis hinner vi börja fixa med plaggen. Det kommer bli en bättre dag. På kvällen blir det Veg.resturant med Malin och co/ med salsadansning som efterrätt (får se om min hosta vill sammarbeta med det dock).

Hoppas ni har haft det bra Hemma i Svealand idag!

1/4 cup = 0,6 dl eller 4 msk
1/2 cup = 1,2 dl
3/4 cup = 1,8 dl

225 grader = 427 Farenheit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0