Shoppingvecka

Jag har sånna där shoppingveckor, då köpsuget inte riktigt ger med sig förrän man har fått det där plagget man längtar efter. Denna veckan är en sån vecka. Shoppandet började i måndags, då jag och pojkarna for ut till malmö på vår annars ödsliga regelbundna håla. 2, 5 timmars intensivshopping blev det, både för mig och pojkarna. Agerade "personal shopper" till Danne och såg till att han fick skjortlagret påfyllt tills vi bär i väg till prag om två veckor. Som utbyte fick pojkarna slasa efter mig i alla damklädesaffär. Jag får erkänna att jag njöt lite av att se dem plågas ;). De har dock blivit mycket bättre! För två år sedan hade det pustat och klagat efter en kort shoppingrunda. Idag ger de sitt smakråd och ser nästan intresserade ut när jag modevisar det ena plagget efter det andra. De lär sig! Mitt shoppingresultat i måndags blev: Ett par shorts (snar sommar!), ett par 7/8 jeans (min nya favoritlängd) och en svart partyklänning till Prag. Provade även ett par kostymliknande 7/8-chinos som jag blev förälskad i. Dock fanns inte min storlek inne. Det skar i hjärtat. Såret fanns fortfarande kvar när jag kom hem och jag kunde inte sluta tänka på byxorna. Så jag letade upp nummert till alla Veromoda-butiker i Skåne och började ringa runt. Till sist fick jag napp på Burlöv Center! Exalterad bad jag dem att lägga undan byxorna till onsdag.

Så igår bar det av till Burlöv efter skolan. Denna gången blev det Michelle som fick plågas med en shoppingrunda (Jag förstår inte att folk fortfarande tackar ja till att shoppa med mig). Byxorna köptes i två färger och sen var det dags för tidsfördriv till tåget skulle gå, vilket innebär titta runt i övriga affärer som i sin tur, (o)lyckligtvis leder till fler inköp. Shoppingkassen utökades med ett marint linne, badmössa (söt!), nagellack och örhänge.

                                             
Nu är det shoppingstopp för ett tag. Har fått tre tidningar denna veckan också (Elle, burda och en spansk sytidning) så jag har att göra i pauserna där jag inte pluggar, jobbar eller syr på student/balklänningen. Dock är dessa pauser inte många de följande två veckorna. Mycket i skolan nu framöver. Men sen är det Prag som gäller! Får se det som en belöning! Ser fram emot det väldigt mycket!

Måste bara säga att jag var på Afron ikväll, och vad kul det är! Lyckades få med mig Åse också. Hon är helt fast. Så: Afro-passen på Gerdahallen rekomenderas varmt!

Nu ska jag skriva en recention om Franz Kafka (svenska-arbete).
Ha det bra!
//Katti

  



   


Kommentarer
Postat av: Ina

Sjukt fina saker du fick med dig hem ^^ shopping <3

2009-05-07 @ 22:08:50
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Line

Jag vill också ha pengar till shopping :( ABSTINENS!

2009-05-07 @ 22:25:04
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: michelle,

du har gjort pojkarna gay! I´m so proud of you!

2009-05-07 @ 22:50:55
URL: http://thebrokenbirds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0