Entré Malmö

Hemma från Entré Malmö nu! Här kommer en utvärdering:
Det var väldigt ljusa och luftiga "korridorer" mellan affärerna, antagligen de golvlånga fönsterna som hjälpte till med den känslan. Det fanns också en snudd på gågatekänsla i atmosfären men det saknades tyvärr skulpturer och liknande i gångarna. Det kanske kommer, centert är inte helt klart som jag har fattat det. Det fanns även tomma lokaler i köpcenterdelen (Hela huset består av köpcenter, parkering,mat, gym och bio) så antagligen kommer det komma fler affärer inom kort. Urvalet av affärer var sådär. Det fanns de vanliga klädesaffärerna: H&M, VILA, Vero Moda, Jack & jones, Gina Tricot, you name it. Ett stort plus dock för MANGO som var en av affärerna i utbudet. Den behövde vi här nere i skåne. Som jag nämnde innan, fanns där även ett par skobutik som skånedebuterade. Helt okej utbud. 

Det jag också la märke till var att hela köpcentert liknade Field's, vi vet köpcentert utanför Köpenhamn. Entré och Field's har samma sorts rulltappa/hissuppbyggnad, Stora heltäckande fönster, gym och foodcourt i samma hus som shoppingen. Dessutom har de gemensamma affärer (utanför de "vanliga") som t.ex Deichmann, Mango och EURO SKO.

Trots de nya affärerna gjorde jag inga fynd idag! Inte i dem iallafall. Det enda jag kom hem med idag var ett linne från Vero Moda som kostade 25 kronor p.g.a öppningserbjudande. Ett enkelt rosa baslinne, alltid bra att ha! Man får tänka så vid den prisklassen... Det blev alltså varken studentskor eller balskor denna gången heller :/. Får ta en heldags shopping i Malmö lite längre fram när det kommit in ytterligare vårskor i affärerna. Men då blir det nog gågatorna. De är fortfarande mina favoriter.

Entré Malmö får 3/5, med potential till högre betyg så småningom.

Slutraporterat för denna gång!
Ha det bra!
//Katti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0