Symässan & Earth Hour

Go' kväll alla söta!
Måste börja med att be om ursäkta för uteblivande bloggande igår... Därför blir det ett extra långt inlägg idag *alla som inte orkar med långa inlägg jublar*.

Igår var jag på symässan som planerat! Lyckades dessutom dra på mig en förkyldning på vägen. Inte lämpligt just nu..Iallafall tillbaka till symässan, som inte börjar likan en SYmässa längre. Mer pyssel än sygrejor. Förra året var det hur många stånd som helst som sålde scrap-booksaker. Detta året verkade det var pärlornas tur. Hälften av stånden sålde pärlor i olika former, material, färger; Pärligt värre. Har länge funderat på att sätta mig ner och knåpa ihop några smycken(blivit inspirerad av min kära kompis Felicia som förresten gör väldigt fina smycken!). Det blev alltså ett par pärlor och hängen för mig på symässan. Mycket mer blev det inte. Får hålla i plånboken i dessa finanskristider.. Tillskärarakademin höll i modevisningen på mässan, precis som jag hoppades! Har skrapat ihop ett collage till er nedan med de bästa godingarna. Lena Qvist visade sin kläder i år igen. Jag gilla verkligen hennes verk!

När jag kom hem igårkväll bar det av till Niklas med familjen. Mysigt! Vi "yngre" spelade biljard tills jag däckade framför en film i soffan av förkyldningen.

Idag var det till att jobba. Proppade i mig feberdämpande och tog cykeln till jobbet idag, alla bilar var upptagna. Jag hade iallafall tur med vädert. Solen har skinit idag! På jobbet var det ganska mycket folk, det är ju trots allt lönehelg. Det var modevisning på center idag och jag fick gå dit och kolla på arbetstid. Inte illa, få betalt för att kolla på en modevisning!
Slutade 17.00 idag så då körde cykeln hemmåt. Väl hemma däckade jag på soffan och nu sitter jag här. Blir inget mer ansträngande idag, Tvmys med teckning antagligen. Hoppar bion ikväll.

 Förresten! Glöm inte Earth Hour mellan 20.30-21.30, då ska hela världen (eller iaf de miljömedvetna) släcka ner strömen för att bidra till en bättre miljö! Släckte så många lampor jag kunde på jobbet innan jag stängde, släck är det nya tänd ;)! Dessutom är det en bra anledning till att sitt och mysa med värmeljus och filtar en timme eller två. Läs mer om earth hour här.

Nu ska jag gå och gnälla för familjen om förkyldningen (ja, jag är rätt jobbig när jag är sjuk..)
Ha en mysig kväll! Det är Lördag, glöm inte godiset!
//Katti



Kommentarer
Postat av: michelle,

bilen dude? du tar bilen...du är verkligen såå miljömedveten om du tar bilen den lilla sträckan du har till ditt jobb. [okej, idag tog du cykeln. bra jobbat!]



ja, men jag säger bara bananer när vi gick i fyran. redan där var du förlorad med att vara miljömedveten. ja,..jag vet att bananer förmultas men du var alltid EN meter ifrån sopkorgen. jag borde verkligen komma över det som du borde göra med mig och att posera vid soptunnor.



du är söt du,

<3

2009-03-28 @ 19:44:51
URL: http://thebrokenbirds.blogg.se/
Postat av: Line

den gröna (turkosa?) klänningen var helt söt :D

2009-03-29 @ 23:21:50
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: LQ

Det är jag som är ansvarig för modevisningen på Symässan - inte Tillskärarakademin :)



Tack för att du gillar mina kläder! Har en stor modevisning på Chokladfabriken fre 24/4 - helt utan hämningar och hänsyn till tanter, titta gärna förbi :)



Mvh Lena Quist

2009-04-21 @ 07:47:54
URL: http://www.lenaquist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0