Lycka i brevlådan

Hej!
Kylan har tyvärr kommit tillbaka, så nu går man och huttrar i regnskurarna och blåsten igen :/. När jag blir miljonär ska jag köpa ett hus långt långt bort i något varmt land dit man kan fly när det uschiga vädert kommer för att slå sig ner här i Sverige. Å andra sidan kanske man inte skulle uppskatta värmen och solen lika mycket om man inte hade haft något "dåligt" att jämföra med.

Trots vädert blev det en runda på stan idag på vår vanliga måndagshåla i skolan på 2,5 timmar. Med mina små pojkar tätt i häl gick jag och kollade balskor och annat smått och gott. Tror vi var inne i 5 skoaffärer och pojkarna klagade inte en enda gång. Duktigt! Dock behöver de lära sig att bete sig normalt bland folk ;). Jag har gett upp att hitta samma röda nyans på balskorna som på klänningen. Frågan är om det blir snyggt att ha en mörkare röd färg på skorna är på klänningen? Eller om man ska bryta av med svart ändå..Svarta skor är ju mer användbara framöver. Börjar slopa idén med silvriga iaf, alla ser så billiga ut. En sak som jag inte gillar med balskor är att 90% av paren är fulla med bling bling. Jag är ingen Gold-diggah. Shoppingrundan slutade någorlunda bra ändå. Spenderade 89 kr på H&M (Linne plus halsband), fyndstatus. Hittade också urhäftiga vykort på Tiger, 3 stycken för 10 kr. Ska rama in dem och ha som tavlor. På Tiger hittade jag även ett nytt skissblock, välbehövt med tanke på att mitt gamla håller på att trilla sönder. Detta var spiralbundet med hårt omslag, plus i kanten!

När jag kom hem fortsatte dagen att vara bra för i brevlådan hittade jag en massa godsaker! 2 H&M-kuvert, Nya glaze-nummert samt mina premier från ELLE-prenemutionen (stavning?). I det ena kuvertet låg ett erbjudande om 10% på allt i H&M:s vårkatalog. I det andra låg min guldbonus, 200 kr (hade fått 500 kr om jag handlat för 150 kr till innan tiden gick ut, lite surt men man ska inte klaga, 200 är mycket det med!). Ja..Jag har handlat för nästan 10 000 kr på H&M på ett år, sjukt. ELLE-premierna bestod av ett läppglans och en ögonskugga, båda från Make Up Store. Väldigt nöjd med dagens post. Massa godsaker, inga räkningar.

Undrar om det ens finns någon som pallar läsa mina inlägg av den här längden på text. Duktigt ni som orkar och bryr er om min dag! :)

Ikväll blir det lite plugg, och kanske invigning av mitt nya skissblock!
Ha en bra kväll!
//Katti

Kommentarer
Postat av: michelle,

'Jag är ingen Gold-diggah ' haha, skrattade när jag läste. såklart du är, du&jag ju. vårt motto är ju; we make the things bling,

2009-03-23 @ 20:29:36
URL: http://thebrokenbirds.blogg.se/
Postat av: Ina

Hoho, jag tar mig igenom :D Btw, själv tycker jag du ska bryta med svarta skor^^

2009-03-23 @ 22:19:24
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: katti

hihi, kul att nån pallar:). Vi e ju inga golddiggas egentligen! Bara vårt uttryck. Har alltid trott att vi menade att allt får power, när vi sa bling :O

2009-03-23 @ 22:48:25
URL: http://stilikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0