Balklänningen Season 2, Episode 5

Go kväll!
Tycker det här har blivit en fin liten tradition, att skriva en rad i bloggen varje (nästan iaf) kväll. Mysigt!
Min fredagskväll har jag tillbringat hemma, vid symaskinen. En välbehövlig kväll. Fick dessutom sällskap av Felicia, som behövde låna lite mönster att rita av till sin blivande klänning. Trevligt! Haha, kom att tänka på det; skulle folk som inte känner oss tro på oss om vi hade svarat "Nä, vi satt hemma och sydde" när de frågar vad vi gjorde på en fredagkväll? De hade nog bara skrattat, tyckt att vi var konstiga. Katti i ett nötskal, mysig konst. Tycker sykulturen ska spridas mer, tror det är bra för ungdomar (och äldre) att ha nått kreativt och lugnande att pilla med. Go go power neels.

Jag kom en bit på klänningen idag; Jag började med att sy i dragkedjan. Gick väldigt bra då jag och dragkedjor inte är världens bästa kompisar egentligen. Sedan provade jag klänningen med min freebra och nålade in mittfram-sömmen samt sidosömmen något på klänningen och sydde in. Nu passar den perfekt. Jag hann också sy på dekorbanden i klänningens ovankant och börja sy ihop foderdelarna. Har varit ganska effektiv trots att jag hade sällskap =). Felicia hann klart med mönstert också. Heja oss! Kort och gott: En väldigt bra kväll. Tack!

Nu kallar sängen. Imorgon blir det en massa projektarbete och matte och förhoppningsvis lite syende i pauserna!
Sov gott allihop!
Natt<3
//Katti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0