Tisdag

Kom på att jag inte har skrivit något riktigt "dagboks-inlägg" på ett tag. Så här kommer min tisdag. Även om jag skulle dra ner på just dessa inäggen är det skönt att skriva av sig lite om sin dag.

Morgonen började med att jag gick upp relativt tidigt, satte på en (läs 4) koppar kaffe, hämtade kaffet och boken (Twilight). Tog med mig mina kära ägodelar och Hunden och satte mig i solen och myste ett tag. Efter ett par timmar var det dags att börja jobba. Jag hade eftermiddag/kvällspasset idag. Innan jag "tjeckade in" på jobbet blev det en runda på Gina tricot. Lämnade en klänning jag köpte här om dagen som blev alldeles för stor. Köpte nya örhängen i samma affär (se förra inlägget).

Väl på jobbet blev jag utskickad på lagert direkt, haha. De vet att jag gillar att packa upp de nya kläderna så har en känsla av att de sparar det åt mig ibland. Jag älskar att packa upp kartongerna o känna på de nya plaggen först, innan alla andra! känns lite som julafton när man sliter upp förpackningarna! Idag hade lite nya varor från bl.a Esprit kommit. Höstkläderna nu, i Juli månad.. Känns sådär men kul med nytt som sagt! Är lite sugen på en av de lila-rutiga skjortorna som kom. Ska prova den på Torsdag då jag jobbar igen.

När uppackningen var klar skulle de nya varorna ut vilket resulterade till att jag fick möblera om hela Esprit-avdelningen. Det var kul att bestämma vilka plagg som skulle hänga var! Kul att de ger mig ansvar! Det blev även en del kassa och vika som vanligt. Arbetsdagen gick väldigt snabbt, hade projekt hela tiden. Hann knappt med lunch. Då är det kul!

Efter en så pass intensiv dag är man ganska trött och slö när man kommer hem. Ikväll har jag inte gjort något vettigt alls, brukar bli så när jag jobbar länge. Ska ta ett tag på rummet nu, packa ner de nyaste flyttgrejorna (se förra inlägget) också. Sen ska jag läsa lite i boken igen, den är så bra!

Ha en mysig kväll! :)
//Katti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0