Studentklänningen!

Go kväll världen!
För en vecka sen tog jag studenten. Men det känns som det bara vara några timmar sen. Tiden går så sjukt snabbt nu. Börjar misstänka att solen snurrar fortare nuför tiden ^^. Känns så.

Idag har jag ändå hunnit med en del! Var själv hemma när jag vaknade så tog med mig frukosten upp till datorn där jag fortsatte mitt digitala scrapande i Photoshop. En Scrapbok om gymnasietiden är på väg. Mejlar den till alla i klassen sen!

När frukosten var uppäten och dagens kläder skulle dras på, påminndes jag återigen att jag har för lite kjolar. Plånboken börjar dessutom kännas tunn så jag tog en titt i tygskåpet efter tyg med kjolpotential. Jag hittade ett cerist råsiden tyg som jag köpte i höstas, för färgens skull. Jag tittade igenom mina mönster men hittade inget som matchade kjolen i huvudet. Så jag knepade ihop ett nytt eget mönster, klippte ut delarna och började sy kjolen.

Lagom till lunch kom Michelle och sällskapade mig med varma mackor. Som efterätt tog vi en runda i skogen med vovven. Skönt att snacka av sig om gamla minnen osv (oj, det lät gammalt).

På eftermiddagen fick jag besök av Felica som sen satt och letade mönster och snackade lite skvaller  med mig medan jag sydde vidare. Kjolen är nu halvklar. Syendet fortsätter imorgon antagligen.

På tal om syprojekt så blev mina blommiga hängslebyxeshorts klara igår! Och Studentklänningen är fotad! (se nedan)

Ikväll är det fika och scrap som gäller!

Hoppas ni har haft en super dag!
//Katti



Sydd i vit broderad bomullscanvas. Sammetsband i midjan. Till Klänningen
 hade jag vita pep-toes och svart smoking-liknande kort kavaj.


Kommentarer
Postat av: Line

Visa shortsen :D

2009-06-16 @ 21:27:47
URL: http://flenkan.blogg.se/
Postat av: Ina

NÄHÄ, stavas Louboutin!!! :D

2009-06-16 @ 22:28:52
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: Ina

Det är nice att ha släkten här1 :D

2009-06-16 @ 22:29:58
URL: http://meraina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0