Skogsmulle is back in town.

Nu är jag hemma från vårt lilla äventyr igen!
Igår bar det av på cykelsemester. Väckarklockan stod på 07.00. Min hjärna stod på 04.00. På något vänster lyckades jag ta mig upp ur sängen och iväg till Niklas där vi alla möttes. Klockan 09.00 hade vi laddat cyklarna med packning, vatten och människor. I min cykelkorg hördes Schtekig musik från stereon som vi plockade med oss.  Alla var sjukt pepp och humöret var på topp trots den tidiga morgonen. Vi hoppade upp på cyklarna och resan startades!

Vi cyklade ca 3,5 mil innan målet var nått! Jag kan säga såhär; Skåne är INTE platt. Ni anar inte hur många uppförsbackar vi kämpade oss igenom, det märks att man inte är i toppform längre. För att palla med turen unnade vi oss en del mysiga fikapauser och fotostunder på vägen. 

Väl framme var vi ganska trötta. Vi slängde av oss packning och bara satt och chillade en stund medan vi väntade på att Erik (som körde bil) skulle komma upp med tältet. Det underlättade mycket att han tog tältet och vi slapp asa med det också på cykeln. Naturen där var underbar, vi befann oss i ett naturreservat högt upp på en kulle (läs berg). Vi tältade på ett godkänt ställe. Vi slog upp tälten och förberedde kvällens mat. Det blev grillad korv och potatissallad framför elden. När kvällen närmade sig kom gitarren och marshmallowsen fram. Riktigt mysigt att sitta med så underbara människor och bara prata, nynna till nån låt och  njuta av sommaren!

Pratstunden fortsatte inne i tälten framåt natten och samtalsämnena blev mer flummiga. Det pratades mycket om igelkottar, en liten (hemlig) fobi som Hampus har tydligen! "Igelkottar är underliga djur". Haha. Det blev inte så mycket sovande den natten, inte bara för att vi pratade utan också för värmen. Att dela ett 4-mannatält med 4 långa killar är trångt och luftfuktigheten var större än i alaska. I morse var man inte särskillt pigg men det gjorde inte så mycket. Humöret var uppe ändå! 

Efter en snabb frukost bagav vi oss hemmåt igen. När vi började närma oss civilisationen ploppade sms:en upp ett efter ett på mobilen. Täckningen i naturreservatet var noll. Jag kände mig älskade när jag såg 5 nya meddelanden och missade samtal <3. Hemvägen blev mycket tuffare än ditvägen. Vi hade vinden mot oss och tröttheten från natten hängde kvar i kroppen. Vi löste det hela med liite fler pauser, glass och pizza (De förlorade kalorierna måste ju tas igen!). Väl hemma dog jag en stund på sängen. Så trött har jag inte varit på länge och ändå krävs det en del för det. Nu känner jag mig någorlunda levande igen efter en dusch och (snart) lite fika. 

Tack för två underbara dagar pojkar! Ni är helsköna personer, verkligen! Om 10 år gör vi om detta med våra familjer, eller hur var det? ;)

Hoppas ni andra har haft det bra här hemma! 

//Katti

 

Kommentarer
Postat av: Niklas G Good

Tack själv, sjukt mysigt. Bra att du tog tag i det så det verkligen blev av nångång!



Niklas



Ps. kul med "4 långa killar", måste ju betyda att du ser mig som lång också. :D Ds

2009-07-08 @ 21:20:26
Postat av: katti

Haha, du är ju trots allt någon millimeter längre än mig;)

2009-07-10 @ 00:53:10
URL: http://stilikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0