Gitarrplektrum & skor

Hej!
Nu har skolan börjat som sagt, och just nu sitter jag på "Digitalt skapande" (typ Photoshoplektion). Har precis fått en ny uppgift: Att göra en studentinbjudan. Men idag är det idétorka :/  Får hoppas att jag kommer på nått bra snart. Tar en paus och bloggar lite iallafall, kanske hjälper (bra ursäkt.. : P). 

Jag har alltid gillat att pyssla och en dag när jag surfade runt på nätet hittade jag lite kul pysselgrejor. Tänkte tipsa om två länkar till youtube där en man visar hur man kan göra egna plektrum av bl.a petflaskor. Klippet på den andra länken visar hur man färglägger plektrumen. Blir väldigt cool effekt när limmet löser upp färgen! Funderar start på att göra ett linne av plektrum och det blir ju ett mycket billigare allternativ att göra plektrumen själv först iställer för att köpa. Men det projektet lär få vänta ett tag. Har så många andra planer i mitt huvud på vad jag ska sy. Jag vill ha mer tid! Ska försöka hinna skissa ner allt så jag inte glömmer.

http://www.youtube.com/watch?v=UVIFrr-zn2g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5SxSyvg9nOQ

Slutligen avslutar jag med en bild på mitt nya suktobjekt från Topshop.. Om man ändå hade några tusenlappar över...
Ha det bra!
//Katti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0