Balklänning season 2, episode 1

Go' kväll!
Nu är balklänningen i fullgång! Idag har jag ägnat mig åt att klippa ut 25 av de ca 45 delar som balklänningen består av (tyg+mellanfoder+underfoder). Fick tag på tunna knappnålar i morse så jag är glad. Älskar färgen på min klänning! Tyvärr fotar inte min kamera färger rättvist, så bilderna på balklänningen är mer klarröda än vad de är i verkligheten. I verkligheten är tyget mörkare, nästan blodrött. Jag hoppas ni ändå kan få en någorlunda bild hur den kommer se ut. Arbetet gick bra i sig, men till min stora förfäran upptäckte jag att tyget har blivit statiskt! Ska ringa Stoff & Stil, där jag köpte tyget, imorgon och fråga vad man gör åt dilemmat. Ingen klänning sitter snygg om den är statisk, oavsett hur bra den är sydd! Sista utvägen får bli tvättmaskinen + sköljmedel, men är så rädd att det sköra tyget kommer förstöras:(.

Nåja, ingen serie är bra utan lite dramatik. Välkommen till säsong två av "Balklänningen", en serie full av dramtik och action. To be Continue.



Kommentarer
Postat av: frida

Min erfarenhet av statiska tyger är att så fort man fått dit fodret brukar problemet vara löst. Dessutom så brukar tyget vara extra statiska nu på vintern, pga den torra luften. Håller precis på att jobba med ett sidentyg nu som är otroligt statiskt, men efter foderisättningen blev det som en helt annan klänning:)

2009-02-17 @ 23:27:20
URL: http://fridajosefin.blogg.se/
Postat av: katti

Tack för tipset!

2009-02-17 @ 23:40:25
URL: http://stilikt.blogg.se/
Postat av: maria rosvall

läste en tråd om det på sysidan, fast då gällde det när kjolen snor sig om benen. några strök sköljmedel blandat m vatten på strumpbyxbenen, andra sprayade m duschflaska m sköljmedel/vatten. men det skulle jag nog inte våga på ett sådant tyg, ifall det blir märken. du kan ju kolla upp tråden om det stod nåt mer.

2009-02-18 @ 18:12:57
Postat av: katti

Okej, tack för tipset!:) Vågade inte spraya, så har sköljt upp delarna i vatten/skäljmedel, i badkaret.

2009-02-19 @ 21:22:02
URL: http://stilikt.blogg.se/
Postat av: Joy

Fattar inte ATT. DU. PALLAR!

Fast resultatet blir ju alltid helt underbart, så egentligen kan jag inte tvivla på dig! :P

2009-02-20 @ 14:14:42
Postat av: katti

Pallar för att det är så kul:)

2009-02-20 @ 18:36:11
URL: http://stilikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0