Balklänning, season 2, epísode 3

Go' kväll!
Idag har det blivit mycket arbetande på balklänningen. Väldigt kul! Och nu börjar man se att det ska bli en klänning..Jag har varit väldigt nervös över att sömmarna skulle "bubbla sig" men med mycket nålande och ny synål blev det en klänning utan bubbel! Det jag har gjort idag är att markera alla dela igen (eftersom märkningen gick bort när jag var tvungen att tvätta delarna i sköljmedel). Jag har också sytt hop hela "ytterklänningen" så den har blivit provklar. Hoppade i klänningen snabbt. Den var nästan perfekt! Längden på klänningen var lite för lång men det fixar jag sen när jag fållar den. Så nu är det bara Dekorbandet som ska på, rosetten ska sys o sys på klänningen, De TRE foderlagerna ska sys och klänningen ska läggas upp. Puh..Men kul blir det! =). Börjar fundera på vad jag ska ha för skor, väska och sjal... Vilken färg ska man ha till en röd klänning. Tycker det är knepigt.. Svart kan jag inte ha för då kommer jag se ut som en flamenco-dansös, inte så passande på en skolbal. Funderar på guld eller silver, om man inte ska köra på rött rakt igenom. Jag får nog återkomma om det där.

Nu är det snart läggdags...Sov gott!
//Katti<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om jag får komma med ett förslag så hade det varit: håll dig till rött!

Guld+rött=JUL

Rött+silver=OKUL!



Det var allt från moi idag. Rent allmänt så är din klänning sjukt snygg (jag vet ju hur den ser ut på riktigt! Muahahahahaha)

2009-02-22 @ 19:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0