Höstmodet enligt mig


Åh vad redo jag är för nya kläder
, nya tyger att klämma på, nya passformer. Ut med sommarens plagg, in med höstens!
Vid det här laget brukar jag vara påläst om vad som "gäller" (sen om jag följer det är upp till slumpen, om trenderna passar mina idéer så visst!). Högen med modetidningar är inte lika hög i år. Jag har inte haft tid att sitta och mysa med tidningar i sommar. Men det ändrar inte mina visioner om hur jag vill att höstens kläder ska se ut. Det bestämmer jag själv. 
I höst är jag sugen på:

Modeller
* Fodralklänningar a'la 80tal och Marie Fredriksson
* Figurnära dräkter, kjol + kavaj (inte tant!)
* Stora sweatshirts matchat till tights, mys.
* Biker-jackan (som tyvärr håller på att bli main-stream)
* Korta skinnhandskar (skinnimitation såklart!)
* Flanellskjortor i herrmodell
* Stickade strumpbyxor
* Kappor med krageffekt
* Stövlar och kängor med dekorativ snörning
* A-klänning 'ala 60tal
* Cape
* Tunikor med flera mönster, rutigt och blommigt samtidigt!
* Folkloreinspirerade klänningar
* Stickiga lovikakoftor och vantar
* Osymetriska tunikor
* Mönstrade korta, raka kjolar
* Färggladda gummistövlar!

Materialen
* Stickat i alla sorter!
* Tweed
* Flanell
* Jersey

Mönster
* Rutigt!
* Hund-tandmönstrat
* Broderat
* Paisly

Färger
* Brun
* Fushia
* Petrol
* Lila
* Grå

Har många olika stilar som ni ser... Självklart kommer jag bära alla mina höstdrömmar tillsammans, på samma gång.


Men jag är lite som en Lovikka-vante i jersey; 
Ändrar form när jag känner för det och kanske betraktas som udda ibland.




 


Kommentarer
Postat av: Line

Haha jag har beställt de coolaste glasögonen nu! Ett par svarta, rätt stora och halvnördiga och sen ett par lite pilotaktiga. Kommer vara den coolaste nörden på LTH :D

2009-08-18 @ 15:07:28
URL: http://flenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0