Älskade trasselklänning.

Hej.
Är väldigt förbannad på balklänningen just nu, men ska försöka att inte ta ut det på er. Upplägget krånglar. Det började med att jag bad mamma om råd när jag skulle lägga upp klänningen. Hon tyckte att jag skulle klippa av fodert rejält i nederkanten ¨för att inte riskera att det hängde ut nedanför klänningen. Jag tyckte att jag kunde vänta med att klippa av fodert tills jag kommit på en bättre lösning. Men jag tog mammas tips ändå och kapade fodert 4 cm mer än själva klänningen. Vad jag inte tänkte på var att jag nu inte har någonstans att fästa själva klänningstyget vid upplägget. Gah, måste tänka ett steg längre! Och mamma trodde man la upp festklänningar på samma sätt som en vanlig klänning (lägger upp fodert för sig och tyget för sig) så hon ville ju bara vara snäll och hjälpa mig men det blev fel. Jag måste lära mig lite på mina egna idéer framöver. För att återgärda skadan måste jag förlänga fodert, dvs klippa ut nya delar igen, sy ihop dem och sy på dem på det befintliga fodert. Efter det är jag tillbaka där jag var innan.
Men lite ont för gott med sig, eller hur är det? Nu kommer jag inte tveka nästa gång jag lägger upp en klänning i samma modell. Får dessutom träna mitt tålamod. Om man ska bli designer måste man tåla att kunna göra fel och orkar återgärda dessa.

Efter kemiprovet på tisdag är det balklänningen som gäller till 100%!

Ha det bäst!
//Katti

Kommentarer
Postat av: Ina

Klurigheter. Lycka till! :D

2009-04-10 @ 22:19:59
URL: http://meraina.blogg.se/
Postat av: maria rosvall

Ska bli roligt att se den klar! Väntar.... man blir galen av missar, men man lär sig av dem...om det är ngn tröst. ibland blir t o m relutatet bättre.

2009-04-14 @ 22:24:22
Postat av: katti

Tackar!:). Jo det är irriterande, men som du sa, man lär sig. Klänningen väntas vara klar senast den 20 Maj!

2009-04-15 @ 19:51:21
URL: http://stilikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0