Symässa 08

Idag har jag varit på årets symässa och tittat på mycket fint. Fick en del inspiration, så nu vill jag ha ännu mer tid. Elever från Malmös Tillskärarakademin var på plats och hade förberett en modevisning. Mycket duktiga elever får jag säga =). Lena Qvist är fortfarande min favorit sen förra årets modevisning, en tjej som vågar ta ut gränserna och får publikens pensisar  att hålla för munnen.

Blev ett inköp av en ny symaskin idag också! Så nu åker Berit ut (gamla maskinen) trots att hon firar sitt 30-års jublieum i år, lite sorligt är det. Men hon åker inte upp på nån vind, hon får helt enkelt stå brevid som stand in till min nya, lite mer high-tech digitala maskin. Teknikens under kan man inte lite på helt.

Känner att det var länge sen jag skrev här. Har fått så mycket att göra nuförtiden att jag nästan glömmer att skriva om allt arbete när det fortskrider, men jag är inne på bloggen regelbundet och läser alla fina kommentarer, tack för dem :). Mitt senaste projekt är en beställning på en Cocktailklänning som min söta arbetskollega Lina ska ha på sig på sin 25-års fest. Den ska vara klar runt den första Maj så kika in på bloggen då så får ni se resultatet. Fram tills nu har jag jobbat på en klänning som förhoppningsvis åker in på Tjallamalla på tisdag tillsammans med två kjolar och några par örhängen som jag gjorde dessför innan. Jag lägger ut bilder på det på tisdagkväll. Välkommen åter! =)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0