Jag ska designa till Ola Salo!!!!..eller nästan i alla fall.

Jag ska designa kläder till Ola Salo :D !!!På designen i skolan..Så det är ju på låtsas men e  helt jätteexhalterad över det ändå ^^, haha. Vi har fått som uppgift att designa kläder till Madonna och Ola Salo. De ska gå på Oscars galan eftersom de båda är nominerade för sin insatts i filmen "Framtiden", och det är då jag som ska designa deras outfits. Den vinnande designern får följa med till galan och därför ska man designa en outfit till sig själv också. Tyvärr ska vi bara rita kläderna och ha med tygprover eftersom min skola är så j*kla snål och därför inte har nårgra symaskiner. Men om jag hinner så ska jag fjäska till det med nått uppsyddt plagg hemmifrån :).Det kommer bli så kul :D. Tänk att få designa till Ola Salo på riktigt... *Drömmande blick*.

Kan avslöja att jag tänker blanda in metall i deras otufits. Resultatet kommer upp här om ca 4 veckor.
 
Så idag har jag alltså varit på Stoff&Stil och kollat på potientionella framtidstyger. :)
Och när jag ändå var där passade jag på att köpa tyger till lite höstkläder ^^.
Resultatet kommer här:
image62
 Tänkte sy kjolen i det här lila jaquardtyget. Väldigt fint :)

image64
Hade tänkt denna klänningen (eller en a-linje, har inte bestämmt mig än) i Honungsgult :) (Fotot är ganska nära tagit så konturerna i tyget är inte så stora som de ser ut)


image66
Jag hittade det här tyget och fick massa idéer. Tänker er en paper bag waist-kjol i detta. Lite kul tycker jag :) Eller så får det blir en klänning med ett par svarta lackpumps till :D.

Resultatet på plaggen kommer självklart upp på bloggen i höst :)

Kommentarer
Postat av: anna

men gud vad kul! åh ska faktiskt önska mig en symaskin när jag fyller år..blev utslängd från syslöjden i högstadiet men jag tycker det verkar så kul att sy och få skapa på det sättet..så jag ka banne mig lära mig.
ser fram emot att få se dina kläder!
kram!

2007-09-22 @ 19:35:17
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0